Canoo pickup truck

Canoo LTV w akcji. Armia USA testuje kevlarowego elektryka

3 minuty czytania
Komentarze

Startup Canoo zasłynął z auta, które wyróżnia się wielozadaniową platformą. Producent dostarczył egzemplarz pickupa Armii Stanów Zjednoczonych, który zostanie sprawdzony w warunkach bojowych.

Canoo, uniwersalny pickup wzmacniany Kevlarem

Misją producenta jest dostarczenie pojazdów elektrycznych dla każdego. Canoo dąży do tego, oferując wielozadaniową platformę. W praktyce oznacza to, że samochód wyposażono w płaską podłogę, pod którą znajdują się zabezpieczone akumulatory i silniki. Stanowi to główną część platformy, którą producent obudowuje różnymi typami nadwozia. Obecnie wybierać można spośród vana, kanciastego dostawczaka i pickupa.

Taka wizja pojazdu elektrycznego spodobała się między innymi Walmartowi czy wypożyczalni samochodów dostawczych Kingbee. Producent elektryka na stronie chwali się, że zarezerwowano już prawie 17000 egzemplarzy. Zamówienie od Armii Stanów Zjednoczonych aż tak nie imponuje, bo Canoo dostarczył jeden egzemplarz. Jeśli jednak pojazd pomyślnie przejdzie testy, a armia znajdzie zastosowanie dla niecodziennej konstrukcji, zamówienie dotyczyć będzie dużo większej ilości pickupów.

Canoo dostarczy model LTV, który wygląda jak zmodyfikowany Pickup Truck. Pojazd ma mieć napęd na wszystkie koła, które napędzi do 600 koni mechanicznych. Zawieszenie podwyższono i wyposażono w resory pneumatyczne. Właściwości terenowe poprawią 32-calowe opony. Producent zwiększył wytrzymałość konstrukcji przez zastosowanie Kevlaru. LTV można przekształcić z pickupa w ciężarówkę do przewożenia większych obiektów i wyposażenia taktycznego.

Pojazd w seryjnej wersji charakteryzować się ma mocą powyżej 500 koni mechanicznych i ładownością do 1800 funtów (815 kg). W zależności od wersji wybrać można napęd na tył lub na cztery koła, a deklarowany zasięg wynosić ma ponad 320 kilometrów. Cena Pickup Trucka nie jest znana, natomiast za vana nazwanego pojazdem Lifestyle, bez podatków trzeba zapłacić od 34,750 do 49,950 dolarów, co w przeliczeniu daje 155 do 223 tysięcy złotych.

Pickup Truck oferuje mnóstwo schowków i przestrzeni ładunkowej. Pojazd jest kompatybilny z uchwytem dachowym, czy nakładką, robiącą z pickupa kampera. Dzięki wysuwanym schodkom nawet ładunek przewożony na dachu powinien być łatwo dostępny.

Startup Canoo miał ogromne problemy finansowe, natomiast wieść o potencjalnej współpracy z armią pocieszyła inwestorów. Po opublikowaniu tej informacji cena akcji firmy wzrosła o 4 punkty procentowe.

Tesla Semi — pierwszy egzemplarz trafia do klienta

Pickup Canoo to nie jedyna dobra wiadomość dla fanów elektrycznej motoryzacji. Tesla po pięciu latach od prezentacji dostarczyła Pepsi pierwszy egzemplarz ciężarówki Semi. Tak długi czas produkcji spowodowany był między innymi pandemią, niedoborem mikroprocesorów i ogniw typu 4680.

Początkowo pojazd oferowany był w cenie 150,000 i 180,000 dolarów za wersję z zasięgiem 480 i 800 kilometrów. Od maja, Tesla wznowiła przyjmowanie rezerwacji za depozyt w cenie 20,000 dolarów.

Źródło: canoo, engadget

Koniecznie przeczytaj też: Tesla Semi z ważnym osiągnięciem. Elektryczna ciężarówka pokonała 800 km z ładunkiem

Motyw