Mazda cx-80

Mazda CX-80 tylko w Europie. To duży SUV z trzema rzędami siedzeń i wersją hybrid

2 minuty czytania
Komentarze

Brytyjski oddział Mazdy zapowiedział wjazd na rynek kolejnego dużego SUV-a japońskiej marki. Model CX-80 będzie bardzo podobny do dobrze przyjętego ostatnio CX-60. Różnice znajdziemy głównie w wymiarach obydwu samochodów. Wszystko jest zgodne ze strategią producenta. Mazda zapowiedziała, że SUV-y CX-60 i CX-80 mają trafić do Europy, a CX-70 i CX-90 na inne rynki.

Mazda CX-80. Czego się możemy spodziewać?

Mazda, mimo zapowiedzi modelu, nie pochwaliła się wieloma szczegółami dotyczącymi większego brata CX-60. Możemy być pewni, że samochód będzie miał podobną stylistykę do obecnego już na rynku SUV-a i będzie zauważalnie dłuższy, co przełoży się na trzeci rząd siedzeń, lub o wiele większy bagażnik.

Nie zdradzono także parametrów technicznych modelu, ale prawdopodobnie Japończycy nie zainwestują środków w inne zespoły napędowe, niż obecne w CX-60. Przypomnijmy, że SUV został zbudowany na platformie z podstawowym napędem na tylną oś i dołączanym przodem. Pod maską, ku zaskoczeniu wszystkich pędzących w stronę elektromobilności i downsizingu, znalazły się zupełnie nowe silniki sześciocylindrowe (zarówno diesel jak i benzyna). Ten pierwszy, wysokoprężny, ma pojemność 3.3-litra, ten drugi zaś, zasilany „szlachetną benzyną”, charakteryzuje się pojemnością 3 litrów. Oczywiście, żeby elektryfikacji stało się zadość, CX-60 można kupić także z napędem hybrydowym typu Plug-In, który oparty jest na czterocylindrowym, 2.5-litrowym silniku o mocy 327 koni łącznie z układem elektrycznym.

Nowy model ma zadebiutować na rynku na początku 2023 roku, czyli zaledwie niecały rok po premierze CX-60. W nadchodzącym czasie możemy spodziewać się jeszcze więcej nowości od japońskiego producenta. Planowany jest dalszy rozwój elektryfikacji w nietypowym stylu. Crossover MX-30 REV zostanie wyposażony w pełni elektryczny napęd, ale samym generatorem zasięgu zostanie… silnik Wankla. Na takie nowości chyba czeka większość zmotoryzowanych.

Fani całkowitej elektromobilności również mogą wyczekiwać nowości w najbliższych latach. Mazda pracuje nad technologią Skyactiv EV, która po 2025 roku pozwoli na budowanie samochodów elektrycznych różnej wielkości z wykorzystaniem jednej platformy.

Motyw