toyota rav4

Toyota RAV4 GR Sport. Usportowiony SUV z datą premiery

2 minuty czytania
Komentarze

Toyota zaprezentowała swoją linię usportowionych modeli GR w 2018 roku. Na samym szczycie znalazł się GRMN Yaris, potem auta z linii GR (GR86, Supra), a na końcu GR Sport z wieloma modelami marki, takimi jak Corolla, C-HR, Toyota Yaris Cross, a w Japonii nawet minivan. Teraz przyszedł czas na kolejny model z serii GR Sport i padło na najsłynniejszego SUV-a marki.

Toyota RAV-4 GR Sport. Co się zmienia?

toyota rav4

Najnowszym modelem z serii GR Sport została Toyota RAV-4. Zmiany będą raczej niewielkie. Inżynierowie obiecali lepiej dostrojone zawieszenie za pomocą sztywnych sprężyn i sportowych amortyzatorów. Wraz z kilkoma drobnymi udoskonaleniami mechanicznymi, producent obiecuje „bardziej wciągające wrażenia z jazdy”.

Poza tym — zmiany wizualne. Zainstalowany zostanie pakiet stylistyczny, składający się głównie dzięki nakładkom nadkoli, listwom bocznym i dekoracją tylnych drzwi w kolorze piano black. Dodano także przedni spoiler w kolorze ciemnosrebrnym dla klasycznej hybrydy oraz w odcieniu „gunmetal” dla wersji PHEV (Plug-in Hybrid).

Dodano także plakietki „GR”, inne oprawy świateł przeciwmgłowych i 19-calowe alufelgi, opracowane przy użyciu „ultraprecyzyjnej techniki wycinania linii”. Koła wykończono na czarno z jasnymi, prążkowanymi detalami.

toyota rav4

Wnętrze zdominują ekskluzywniejsze fotele przednie, obite zamszową tapicerką i bokami pokrytymi syntetyczną skórą. Oczywiście znalazły się też miejsca na naszywki „GR”, między innymi na zagłówkach. Srebrne przeszycia umieszczono na siedziskach, dźwigni zmiany biegów i kierownicy, do stanowienia kontrastu. Na boczkach drzwi znalazły się chromowane wykończenia, a panoramiczny wyświetlacz i regulowane przednie fotele z pamięcią dla kierowcy są standardem.

Ponieważ jest to przyszłoroczny model, ulepszona została także gama funkcji bezpieczeństwa. Aktualizacje obejmują między innymi system wspomagania kierownicy w nagłych wypadkach i lepszy system ostrzegający o kolizji. Nie zmieni się natomiast nic w gamie silnikowej. Ciągle dostępne będą te same wersje hybryd, a moc nie zostanie podniesiona. Przypomnijmy, że są to Hybrid 2.5 AWD-i o mocy 222 KM i Plug-in Hybrid 2.5 AWD-i o mocy 306 KM.

Toyota RAV-4 GR Sport pojawi się w europejskich salonach tuż przed końcem roku. Ceny poznamy bliżej oficjalnego wejścia na rynek.

Motyw