Bank Millennium BLIK zbliżeniowy
LINKI AFILIACYJNE

Tak oszuści bankowi polują na wasze pieniądze. Millennium radzi klientom, jak ich rozpoznać

3 minuty czytania
Komentarze

Oszuści bankowi cały czas stanowią zagrożenie. Wciąż znajdują się osoby, które przekonane, że dzwoni do nich ktoś z infolinii banku, są gotowe zainstalować szkodliwe oprogramowanie na swoim smartfonie lub nawet przelać pieniądze na wskazany przez cyberprzestępców numer konta. Redakcja Android.com.pl zapytała bank Millennium o wskazówki, które pomogą w ochronie przed oszustami.

Jak działają oszuści bankowi?

Kobieta, do której mogli dzwonić oszuści bankowi, w okularach trzyma smartphone i kartę kredytową.
Fot. Karolina Grabowska / Pexels

Oszuści bankowi dzwonią do potencjalnych ofiar i podają się za pracowników banku. Starają się zaskoczyć swoich rozmówców i nadać taki ton dyskusji, który wprowadzi nerwową atmosferę i skłoni drugą stronę do podjęcia pochopnych, nieracjonalnych decyzji.

Cyberprzestępcy przekonują np. że miała miejsce próba włamania na konto bankowe i aby ochronić swoje środki, konieczne jest przelanie ich na inne konto. Oszuści mogą też zachęcać do pobrania zewnętrznej aplikacji, która ma pomóc zaradzić niebezpieczeństwu (tak naprawdę to szkodliwe oprogramowanie, które umożliwi przestępcom wejście w posiadanie naszych danych).

Warto mieć świadomość, że tego typu oszustwa się zdarzają, by samemu nie stracić pieniędzy.

Jak sprawdzić, czy dzwonią do nas oszuści bankowi?

Redakcja Android.com.pl poprosiła o komentarz w sprawie licznych bankowych oszustw bank Millennium.

Odpowiadając na potrzeby klientów, umożliwiliśmy potwierdzenie, czy do klienta rzeczywiście dzwoni pracownik banku. Usługa jest stopniowo wdrażana we wszystkich kanałach i polega na wykorzystaniu w procesie identyfikacji i uwierzytelnienia powiadomienia push w aplikacji mobilnej klienta. W treści powiadomienia znajdą się dane pracownika banku, który inicjuje kontakt z klientem. Nowy standard zapewnia wzajemne uwierzytelnienie klienta i pracownika banku w trakcie rozmowy telefonicznej, co jeszcze mocniej zwiększa ochronę klientów.

Biuro prasowe Banku Millennium dla Android.com.pl

Podobne rozwiązania wdrażają także niektóre inne banki. Co jeszcze może pomóc w zweryfikowaniu, czy mamy do czynienia z oszustwem? Powinniśmy zwracać uwagę, o co pyta rzekomy pracownik banku. Jeśli prosi nas o podanie danych logowania do bankowości online, instalację dodatkowego oprogramowania, wykonanie przelewu na inne konto lub podanie kodu BLIK, to możemy być niemal pewni, że rozmawiamy z cyberprzestępcą.

Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości co do tego, kto tak naprawdę do nas dzwoni, dobrym rozwiązaniem będzie rozłączenie się, a następnie samodzielne wybranie na klawiaturze telefonu numeru infolinii banku oraz w dalszej kolejności wyjaśnienie sprawy z pracownikami, co do których tożsamości nie będziemy mieli wątpliwości.

Źródło: opracowanie własne. Zdjęcie otwierające: Millennium / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw