Wejście do oddziału PKO Banku Polskiego z logiem firmy umieszczonym nad drzwiami i plakatami na witrynach.

Bank rozsyła wiadomości do klientów. Możesz stracić dostęp do konta oraz aplikacji

3 minuty czytania
Komentarze

Klienci banku PKO muszą mieć się na baczności. Instytucja rozsyła bowiem bardzo ważną wiadomość i jeśli nie zastosujemy się do przekazywanych nam instrukcji, możemy nie mieć dostępu do naszego konta lub usług bankowych. Tłumaczymy, o co chodzi.

Tym razem to nie kampania phishingowa

źródło: https://media.pkobp.pl/70911-stulatek-pko-bank-polski-ponownie-z-najlepsza-aplikacja-na-swiecie

PKO Bank Polski informuje swoich klientów o bardzo ważnej aktualizacji. Doskonale wiemy, że pewnie tak jak i my jesteście wyczuleni na wiadomości od instytucji, takich jak banki czy różne organizacje, i nie zawsze wiecie, czy dany e-mail lub SMS jest częścią kampanii phishingowej czy nie. Tym razem sprawa jest poważna, ponieważ jeśli nie zastosujemy się do prośby przesłanej przez bank, możemy być narażeni na utratę dostępu do naszego konta, a także aplikacji mobilnej iPKO.

Chodzi o aktualizację danych, które widoczne są na naszym dokumencie tożsamości. Wiele osób w ostatnich latach dokonywało wymiany starego dowodu na nowy i jeśli zapomnieliśmy wprowadzić prawidłowych danych do systemu bankowego, możemy mieć kłopoty. PKO BP przypomina więc o konsekwencjach takiego niedopatrzenia, informując, że w takim przypadku istnieje możliwość czasowego zablokowania pewnych funkcji w aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej.

Jeśli dokument tożsamości, który masz podany w banku, stracił ważność, po 30 dniach ze względów bezpieczeństwa częściowo zablokujemy Ci dostęp do aplikacji IKO i serwisu iPKO

– poinformował PKO Bank Polski

Zweryfikuj dane w banku

Na aktualizację danych po tym, jak nasz dokument tożsamości straci ważność, jest jedynie 30 dni. Jeśli wprowadzone dane dowodu nie będą prawidłowe, nie załatwimy przez aplikację żadnej urzędowej spraw – nie złożymy wniosku o pożyczkę i nie sprawdzimy historii transakcji. Bank nie będzie również mógł skontaktować się z nami w ważnej sprawie, takiej jak odnotowanie nieprawidłowej lub podejrzanej transakcji na naszym koncie.

Bez aktualnego numeru telefonu nie skontaktujemy się z Tobą w ważnej sprawie, np. gdy zauważymy podejrzaną transakcję na Twoim koncie

– ostrzega PKO BP.

Jak zaktualizować dane w systemie?

Fot PKO Bank Polski

Zachęcamy do sprawdzenia swoich danych w serwisie, nawet jeśli ostatnio nie wymienialiście dowodu. Być może zmienił się adres e-mail lub telefon, a wiadomo, że lepiej, jeśli w systemie widnieją aktualne informacje. Aby zmienić dane, możemy zrobić to na kilka sposobów. Internetowo wykonamy to przez aplikację iPKO lub serwis bankowości w przeglądarce internetowej. Należy zalogować się na swoje konto, a następnie zweryfikować dane w ustawieniach dotyczących profilu. Jeśli nie chcemy korzystać z sieci, zawsze można zrobić to przez infolinię lub w jednym z oddziałów PKO Banku Polskiego osobiście.

A jeśli już jesteśmy przy bezpieczeństwie, dodatkowo pamiętaj, że w przypadku zgubienia lub kradzieży smartfona, zawsze dobrze jest mieć włączoną funkcję lokalizacji telefonu, aby łatwo namierzyć jego położenie.

Źródło: Wirtualna Polska

Motyw