aplikacja PKO BP

Zapominasz o formalnościach? Bank może częściowo zablokować Ci konto

2 minuty czytania
Komentarze

Bez dowodu osobistego ani rusz. I nawet jeśli macie w ręku aktualny dokument, ale nie zaktualizowaliście jego danych w banku, to możecie spotkać się z przykrą sytuacją — zablokowanym dostępem do aplikacji mobilnej i serwisu bankowości internetowej. Jak podaje Bankier.pl osoby, które mają nowy dowód, ale nie zaktualizowały tej informacji w banku, powinny to zrobić w ciągu 30 dni.

Bank PKO BP dba o wasze bezpieczeństwo

Fot PKO Bank Polski

Dodajmy, że chodzi tu o posiadaczy kont w PKO BP, a decyzja o częściowym zablokowaniu usług bez ważnego dokumentu wynika ze względów bezpieczeństwa. Dane z dokumentów tożsamości muszą być zgodne z tymi, które są podane w systemach banku.

Jeśli dokument tożsamości, który masz podany w banku, stracił ważność, po 30 dniach ze względów bezpieczeństwa częściowo zablokujemy Ci dostęp do aplikacji IKO i serwisu iPKO

komunikat banku PKO BP

Jak zaktualizować swoje konto?

Jeśli będziecie chcieli zrobić przelew, sprawdzić historię transakcji albo inne operacje na koncie, musicie zaktualizować nieważny dokument. Można to zrobić online:

  • za pomocą aplikacji IKO – należy wybrać swój profil (lewy górny róg) → Twoje dane → Dokument tożsamości → Zmień dokument tożsamości
  • w serwisie iPKO – należy wybrać swój profil (prawy górny róg) → Ustawienia → Profil i dane → Dokument tożsamości → Zmień

Te dane można również zmienić:

  • przez telefon – 800 302 302 (bez opłat dla numerów krajowych w Polsce);
  • osobiście – w oddziale banku.

Źródło: Bank.pl

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw