Mały wózek sklepowy z kartonowymi pudełkami z napisem "FRAGILE" stoi na laptopie, obok dwie małe kolorowe torby na zakupy online
LOKOWANIE PRODUKTU: KOMPUTRONIK

Telezakupy 2.0 – dane nie pozostawiają złudzeń. Polacy coraz bardziej kochają liveshopping

4 minuty czytania
Komentarze

Połączenie dwóch aspektów, które internauci cenią najbardziej – wideo i zakupy – tworzy receptę na sukces sprzedaży. Firma badawcza Report Linker prognozuje, że wartość globalnego rynku handlu wideo, która w 2022 roku wyniosła 526,72 mld USD, ma wzrosnąć do 2,79 bln USD do 2028 roku. To niemal pięciokrotny wzrost. Również w Polsce zauważamy wzrost zainteresowania tą formą zakupów, na podstawie danych zebranych przez Komputronik. Wydawało się, że nasza praca i zakupy przeniosły się do internetu, ale nasza chęć oglądania produktów przed ich zakupem pozostała niewzruszona.

Liveshopping przyszłością zakupów w sieci?

W związku z tym liveshopping, który dąży do przywrócenia interakcji i atmosfery tradycyjnych targowisk, zyskuje na popularności. Jak wygląda to w praktyce? Użytkownicy oglądający transmisję mają możliwość zakupienia wybranych produktów w promocji ogłoszonej przez prowadzących, tego samego dnia. Często wykorzystuje się przy tym kody rabatowe, które są aktywne tylko przez kilka godzin. Boom na zakupy wideo Zgodnie z danymi zebranymi przez firmę analityczną Report Linker, zainteresowanie zakupami wideo gwałtownie wzrosło. Ich najnowszy raport pokazuje, że wartość globalnego rynku handlu wideo wyniosła w 2022 r. 526,72 mld USD, z prognozowanym wzrostem do 2,79 bln USD w ciągu zaledwie 6 lat.

Oznacza to niemal pięciokrotny wzrost (498%). Podobne przewidywania mają eksperci z firmy konsultingowej McKinsey, którzy prognozują, że za 3 lata aż 20% całej sprzedaży e-commerce będzie pochodzić z „sprzedaży na żywo”, która obecnie przeżywa swój renesans. Jest to zasługa postępu technologicznego i nowych trendów zakupowych, według specjalistów. Sytuacja w Polsce wygląda podobnie, jak wynika z danych Komputronik – ich ostatni liveshopping to dzień z największymi przychodami od 3 lat. Dane zebrane przez polską markę pokazują, że współczynnik konwersji jest nawet 5-10 razy większy niż średnia w branży. Efekty ostatniej akcji liveshoppingowej przewyższyły skuteczność jakiejkolwiek innej formy promocji – przychód był o około 80% większy niż średnio w tym miesiącu.

Połączenie możliwości, jakie daje ta forma promocji z technologią, skutkuje nieprzeciętnymi rezultatami – zwraca uwagę Grzegorz Przemieniecki, Brand Manager KomputronikStreaming wideo w wysokiej jakości, interakcja z odbiorcami w czasie rzeczywistym i brak konieczności wychodzenia z domu sprawiają, że klienci coraz chętniej śledzą wielogodzinne show. Dzięki prezentacji na żywo mogą oni dokładnie zapoznać się z produktem, jeszcze zanim on do nich trafi, nie kupują więc tzw. “kota w worku”, a to zdecydowana przewaga nad zakupami online w tradycyjnej formie – dodaje ekspert, odpowiedzialny za organizację wydarzenia.

Moda przyszła z Chin

W Chinach doskonale zdano sobie sprawę z potencjału, jaki niesie ze sobą liveshopping, który stał się jednym z najważniejszych kanałów sprzedaży online. Trend ten rozprzestrzenił się na niemal wszystkie segmenty rynku, od mody i kosmetyków po produkty spożywcze, a także wykracza poza granice tego kraju.

Chociaż liveshopping w Polsce nie jest jeszcze tak popularny jak w Chinach, zyskuje coraz więcej zwolenników. Według raportu firmy badawczej Gemius, około 11% Polaków korzystało z zakupów na żywo, a 21% zadeklarowało chęć skorzystania z tej formy zakupów w przyszłości.

Liveshopping umożliwia firmom docieranie do wcześniej nieosiągalnych segmentów rynku, a także budowanie silniejszych, bardziej osobistych relacji z konsumentami, a to ogromny potencjał dla marek. Drugim z kluczowych aspektów tej formy sprzedaży jest jego dynamizm. W tych dniach zawsze odnotowujemy rekordy w ruchu na stronie. Natychmiastowe oferty, promocje i konkursy dodają elementu niespodzianki i ekscytacji, który przyciąga widzów i zwiększa ich zaangażowanie. Przykładowo: nasz październikowy liveshopping to najlepszy dzień pod względem generowanych przychodów od 3 lat. Dlatego 31 maja organizujemy już trzecią edycję wydarzenia w tej formule – podsumowuje Wojciech Buczkowski, prezes Komputronik.

Wykorzystując liveshopping, wszystkie firmy handlowe, niezależnie od wielkości, mają możliwość skierowania swojej oferty do precyzyjnie wybranej grupy odbiorców. Dziś możliwe jest to dzięki wykorzystaniu danych i wsparciu sztucznej inteligencji. Te cechy wskazują, że sprzedaż na żywo ma olbrzymi potencjał, aby stać się jednym z dominujących modeli zakupowych w najbliższej przyszłości.

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Lokowanie produktu: Komputronik

    Motyw