Microsoft obiecuje więcej Czarnych na stanowiskach kierowniczych

Koronawirus? Microsoft pokazuje świetne wyniki w dobie pandemii

4 minuty czytania
Komentarze

Kilka dni temu Microsoft opublikował raport za trzeci kwartał 2020 r. Wielu analityków oczekiwało słabych wyników ze względu na trwającą pandemię koronawirusa. Okazuje się, że wyniki zaskoczyły niejednego inwestora.

Microsoft i najważniejsze dane raportu

Oto skrót wyników finansowych:

  • Przychody wyniosły 35,0 mld USD i wzrosły o 15%,
  • Zysk operacyjny wyniósł 13,0 mld USD i wzrósł o 25%,
  • Zysk netto wyniósł 10,8 mld USD i wzrósł o 22%,
  • Zysk na akcję wyniósł 1,40 USD i wzrósł o 23%.

„Widzieliśmy cyfrową transformację, która zamiast w dwa lata odbyła się w ciągu dwóch miesięcy. Od zdalnej pracy zespołowej i nauki, przez sprzedaż i obsługę klienta, po krytyczną infrastrukturę chmury i bezpieczeństwo – codziennie współpracujemy z klientami, aby pomóc im w adaptacji i otwarciu się na biznes w zdalnym świecie. Nasz trwały model biznesowy, zdywersyfikowany portfel i zróżnicowana technologia pozycjonują nas dobrze na przyszłość”.

Microsoft

– powiedział Satya Nadella, dyrektor generalny Microsoft.

„W tym dynamicznym środowisku nasze zespoły sprzedażowe i partnerzy przyczynili się do solidnego trzeciego kwartału, przynosząc przychody z chmury komercyjnej na poziomie 13,3 mld USD, co stanowi wzrost o 39% rok do roku. Pozostajemy zobowiązani do równoważenia dyscypliny operacyjnej dzięki dalszym inwestycjom w kluczowych obszarach strategicznych w celu stymulowania przyszłego wzrostu”.

– powiedziała Amy Hood, wiceprezes i dyrektor finansowy Microsoft.

Wpływ pandemii COVID-19 na wyniki Microsoft

W trzecim kwartale roku obrotowego 2020 COVID-19 miał minimalny wpływ na całkowite przychody firmy.

W segmentach: Wydajność i Procesy biznesowe oraz Inteligentna chmura, wzrosło użycie chmury, szczególnie w Microsoft 365, w tym Teams, Azure, Windows Virtual Desktop, zaawansowanych rozwiązaniach bezpieczeństwa i Power Platform, gdy klienci zaczęli pracować i uczyć się z domu. W ostatnich tygodniach kwartału nastąpiło spowolnienie licencjonowania transakcji, szczególnie w małych i średnich firmach oraz zmniejszenie wydatków na reklamę w LinkedIn.

Polacy wolą pracować zdalnie

W segmencie komputerów osobistych, Windows i Surface skorzystały ze zwiększonego popytu na wsparcie zdalnej pracy i uczenia się. Zostało to częściowo zrównoważone przez ograniczenia łańcucha dostaw w Chinach, które poprawiły się pod koniec kwartału. Platforma gamingowa skorzystała ze zwiększonego popytu przez wytyczne pozostania w domu. Warto zaznaczyć, że skutki COVID-19 mogą nie zostać w pełni odzwierciedlone w wynikach finansowych do przyszłych okresów.

Szczegółowe informacje o wynikach według segmentów

Przychody z produktywności i procesów biznesowych wyniosły 11,7 mld USD i wzrosły o 15%. Można do nich zaliczyć:

  • Przychody z produktów komercyjnych i usług w chmurze, które wzrosły o 13% dzięki wzrostowi przychodów Office 365 Commercial o 25%,
  • Przychody z produktów Office Consumer i usług w chmurze, które wzrosły o 15% przy stałym wzroście liczby abonentów Office 365 Consumer do 39,6 mln,
  • Przychody LinkedIn, które wzrosły o 21%,
  • Przychody z produktów Dynamics i usług w chmurze, które wzrosły o 17% dzięki wzrostowi przychodów Dynamics 365 o 47%.

Przychody z inteligentnej chmury wyniosły 12,3 miliarda USD i wzrosły o 27%. Składają się na nie:

  • Przychody z produktów serwerowych i usług w chmurze, które wzrosły o 30% dzięki wzrostowi przychodów platformy Azure o 59%,
  • Przychody z usług dla przedsiębiorstw, które wzrosły o 6%.

Przychody z działu komputerów osobistych wyniosły 11,0 mld USD i wzrosły o 3%. Zaliczają się do nich:

  • Przychody Windows, które były względnie na takim samym poziomie rok do roku,
  • Przychody z produktów komercyjnych i usług w chmurze Windows, które wzrosły o 17%,
  • Przychody z reklam w sieci wyszukiwania z wyłączeniem kosztów pozyskania ruchu, które wzrosły o 1%,
  • Przychody z zawartości i usług Xbox, które wzrosły o 2%,
  • Przychody Surface, które  wzrosły o 1%.

Odpowiedź na COVID-19

W Microsoft koncentrujemy się na zapewnieniu bezpieczeństwa naszym pracownikom, dążeniu do ochrony zdrowia i dobrobytu społeczności, w których działamy oraz zapewnianiu technologii i zasobów dla naszych klientów i partnerów, aby pomóc im w wykonywaniu ich najlepszych prac na odległość. Dodatkowe informacje na temat odpowiedzi COVID-19 firmy Microsoft można znaleźć na specjalnej stronie.

Źródło: microsoft

Motyw