Kilka dni temu Microsoft opublikował raport za trzeci kwartał 2020 r. Wielu analityków oczekiwało słabych wyników ze względu na trwającą pandemię koronawirusa. Okazuje się, że wyniki zaskoczyły niejednego inwestora.

Microsoft i najważniejsze dane raportu

Oto skrót wyników finansowych:

Nie przegap
Wywiad z CEO realme w Europie – Madhav Sheth zapowiada zmiany
Madhav Sheth
Nowy wiceprezes oraz CEO realme w Europie i Indiach, czyli Madhav Sheth, znalazł chwilę czasu dla nas i zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań. Ostatnie dni dla marki były wyjątkowo zajęte, bo firma po raz pierwszy pojawiła się na międzynarodowych targach IFA w Berlinie. W związku z tym postanowiliśmy porozmawiać o planach na przyszłość, rozwoju […]
  • Przychody wyniosły 35,0 mld USD i wzrosły o 15%,
  • Zysk operacyjny wyniósł 13,0 mld USD i wzrósł o 25%,
  • Zysk netto wyniósł 10,8 mld USD i wzrósł o 22%,
  • Zysk na akcję wyniósł 1,40 USD i wzrósł o 23%.

„Widzieliśmy cyfrową transformację, która zamiast w dwa lata odbyła się w ciągu dwóch miesięcy. Od zdalnej pracy zespołowej i nauki, przez sprzedaż i obsługę klienta, po krytyczną infrastrukturę chmury i bezpieczeństwo – codziennie współpracujemy z klientami, aby pomóc im w adaptacji i otwarciu się na biznes w zdalnym świecie. Nasz trwały model biznesowy, zdywersyfikowany portfel i zróżnicowana technologia pozycjonują nas dobrze na przyszłość”.

Microsoft

– powiedział Satya Nadella, dyrektor generalny Microsoft.

„W tym dynamicznym środowisku nasze zespoły sprzedażowe i partnerzy przyczynili się do solidnego trzeciego kwartału, przynosząc przychody z chmury komercyjnej na poziomie 13,3 mld USD, co stanowi wzrost o 39% rok do roku. Pozostajemy zobowiązani do równoważenia dyscypliny operacyjnej dzięki dalszym inwestycjom w kluczowych obszarach strategicznych w celu stymulowania przyszłego wzrostu”.

– powiedziała Amy Hood, wiceprezes i dyrektor finansowy Microsoft.

Wpływ pandemii COVID-19 na wyniki Microsoft

W trzecim kwartale roku obrotowego 2020 COVID-19 miał minimalny wpływ na całkowite przychody firmy.

W segmentach: Wydajność i Procesy biznesowe oraz Inteligentna chmura, wzrosło użycie chmury, szczególnie w Microsoft 365, w tym Teams, Azure, Windows Virtual Desktop, zaawansowanych rozwiązaniach bezpieczeństwa i Power Platform, gdy klienci zaczęli pracować i uczyć się z domu. W ostatnich tygodniach kwartału nastąpiło spowolnienie licencjonowania transakcji, szczególnie w małych i średnich firmach oraz zmniejszenie wydatków na reklamę w LinkedIn.

Polacy wolą pracować zdalnie

W segmencie komputerów osobistych, Windows i Surface skorzystały ze zwiększonego popytu na wsparcie zdalnej pracy i uczenia się. Zostało to częściowo zrównoważone przez ograniczenia łańcucha dostaw w Chinach, które poprawiły się pod koniec kwartału. Platforma gamingowa skorzystała ze zwiększonego popytu przez wytyczne pozostania w domu. Warto zaznaczyć, że skutki COVID-19 mogą nie zostać w pełni odzwierciedlone w wynikach finansowych do przyszłych okresów.

Szczegółowe informacje o wynikach według segmentów

Przychody z produktywności i procesów biznesowych wyniosły 11,7 mld USD i wzrosły o 15%. Można do nich zaliczyć:

  • Przychody z produktów komercyjnych i usług w chmurze, które wzrosły o 13% dzięki wzrostowi przychodów Office 365 Commercial o 25%,
  • Przychody z produktów Office Consumer i usług w chmurze, które wzrosły o 15% przy stałym wzroście liczby abonentów Office 365 Consumer do 39,6 mln,
  • Przychody LinkedIn, które wzrosły o 21%,
  • Przychody z produktów Dynamics i usług w chmurze, które wzrosły o 17% dzięki wzrostowi przychodów Dynamics 365 o 47%.

Przychody z inteligentnej chmury wyniosły 12,3 miliarda USD i wzrosły o 27%. Składają się na nie:

  • Przychody z produktów serwerowych i usług w chmurze, które wzrosły o 30% dzięki wzrostowi przychodów platformy Azure o 59%,
  • Przychody z usług dla przedsiębiorstw, które wzrosły o 6%.

Przychody z działu komputerów osobistych wyniosły 11,0 mld USD i wzrosły o 3%. Zaliczają się do nich:

  • Przychody Windows, które były względnie na takim samym poziomie rok do roku,
  • Przychody z produktów komercyjnych i usług w chmurze Windows, które wzrosły o 17%,
  • Przychody z reklam w sieci wyszukiwania z wyłączeniem kosztów pozyskania ruchu, które wzrosły o 1%,
  • Przychody z zawartości i usług Xbox, które wzrosły o 2%,
  • Przychody Surface, które  wzrosły o 1%.

Odpowiedź na COVID-19

W Microsoft koncentrujemy się na zapewnieniu bezpieczeństwa naszym pracownikom, dążeniu do ochrony zdrowia i dobrobytu społeczności, w których działamy oraz zapewnianiu technologii i zasobów dla naszych klientów i partnerów, aby pomóc im w wykonywaniu ich najlepszych prac na odległość. Dodatkowe informacje na temat odpowiedzi COVID-19 firmy Microsoft można znaleźć na specjalnej stronie.

Źródło: microsoft




Adam Lulek

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse, wykładowca, maniak GPW, gier strategicznych, smartfonów i nowych technologii. Sympatyk kolejnictwa i muzyki elektronicznej.