Kilka dni temu Microsoft opublikował raport za trzeci kwartał 2020 r. Wielu analityków oczekiwało słabych wyników ze względu na trwającą pandemię koronawirusa. Okazuje się, że wyniki zaskoczyły niejednego inwestora.
Microsoft i najważniejsze dane raportu
Oto skrót wyników finansowych:
- Przychody wyniosły 35,0 mld USD i wzrosły o 15%,
- Zysk operacyjny wyniósł 13,0 mld USD i wzrósł o 25%,
- Zysk netto wyniósł 10,8 mld USD i wzrósł o 22%,
- Zysk na akcję wyniósł 1,40 USD i wzrósł o 23%.
„Widzieliśmy cyfrową transformację, która zamiast w dwa lata odbyła się w ciągu dwóch miesięcy. Od zdalnej pracy zespołowej i nauki, przez sprzedaż i obsługę klienta, po krytyczną infrastrukturę chmury i bezpieczeństwo – codziennie współpracujemy z klientami, aby pomóc im w adaptacji i otwarciu się na biznes w zdalnym świecie. Nasz trwały model biznesowy, zdywersyfikowany portfel i zróżnicowana technologia pozycjonują nas dobrze na przyszłość”.
– powiedział Satya Nadella, dyrektor generalny Microsoft.
„W tym dynamicznym środowisku nasze zespoły sprzedażowe i partnerzy przyczynili się do solidnego trzeciego kwartału, przynosząc przychody z chmury komercyjnej na poziomie 13,3 mld USD, co stanowi wzrost o 39% rok do roku. Pozostajemy zobowiązani do równoważenia dyscypliny operacyjnej dzięki dalszym inwestycjom w kluczowych obszarach strategicznych w celu stymulowania przyszłego wzrostu”.
– powiedziała Amy Hood, wiceprezes i dyrektor finansowy Microsoft.
Wpływ pandemii COVID-19 na wyniki Microsoft
W trzecim kwartale roku obrotowego 2020 COVID-19 miał minimalny wpływ na całkowite przychody firmy.
W segmentach: Wydajność i Procesy biznesowe oraz Inteligentna chmura, wzrosło użycie chmury, szczególnie w Microsoft 365, w tym Teams, Azure, Windows Virtual Desktop, zaawansowanych rozwiązaniach bezpieczeństwa i Power Platform, gdy klienci zaczęli pracować i uczyć się z domu. W ostatnich tygodniach kwartału nastąpiło spowolnienie licencjonowania transakcji, szczególnie w małych i średnich firmach oraz zmniejszenie wydatków na reklamę w LinkedIn.
W segmencie komputerów osobistych, Windows i Surface skorzystały ze zwiększonego popytu na wsparcie zdalnej pracy i uczenia się. Zostało to częściowo zrównoważone przez ograniczenia łańcucha dostaw w Chinach, które poprawiły się pod koniec kwartału. Platforma gamingowa skorzystała ze zwiększonego popytu przez wytyczne pozostania w domu. Warto zaznaczyć, że skutki COVID-19 mogą nie zostać w pełni odzwierciedlone w wynikach finansowych do przyszłych okresów.
Szczegółowe informacje o wynikach według segmentów
Przychody z produktywności i procesów biznesowych wyniosły 11,7 mld USD i wzrosły o 15%. Można do nich zaliczyć:
- Przychody z produktów komercyjnych i usług w chmurze, które wzrosły o 13% dzięki wzrostowi przychodów Office 365 Commercial o 25%,
- Przychody z produktów Office Consumer i usług w chmurze, które wzrosły o 15% przy stałym wzroście liczby abonentów Office 365 Consumer do 39,6 mln,
- Przychody LinkedIn, które wzrosły o 21%,
- Przychody z produktów Dynamics i usług w chmurze, które wzrosły o 17% dzięki wzrostowi przychodów Dynamics 365 o 47%.
Przychody z inteligentnej chmury wyniosły 12,3 miliarda USD i wzrosły o 27%. Składają się na nie:
- Przychody z produktów serwerowych i usług w chmurze, które wzrosły o 30% dzięki wzrostowi przychodów platformy Azure o 59%,
- Przychody z usług dla przedsiębiorstw, które wzrosły o 6%.
Przychody z działu komputerów osobistych wyniosły 11,0 mld USD i wzrosły o 3%. Zaliczają się do nich:
- Przychody Windows, które były względnie na takim samym poziomie rok do roku,
- Przychody z produktów komercyjnych i usług w chmurze Windows, które wzrosły o 17%,
- Przychody z reklam w sieci wyszukiwania z wyłączeniem kosztów pozyskania ruchu, które wzrosły o 1%,
- Przychody z zawartości i usług Xbox, które wzrosły o 2%,
- Przychody Surface, które wzrosły o 1%.
Odpowiedź na COVID-19
W Microsoft koncentrujemy się na zapewnieniu bezpieczeństwa naszym pracownikom, dążeniu do ochrony zdrowia i dobrobytu społeczności, w których działamy oraz zapewnianiu technologii i zasobów dla naszych klientów i partnerów, aby pomóc im w wykonywaniu ich najlepszych prac na odległość. Dodatkowe informacje na temat odpowiedzi COVID-19 firmy Microsoft można znaleźć na specjalnej stronie.
Źródło: microsoft