Pandemia wymusiła przejście wielu różnych środowisk do pracy zdalnej. Nic dziwnego, że ciężej jest zapanować nad pracą całego zespołu. Niezastąpioną pomoc stanowią w tej sytuacji aplikacje do zarządzania zadaniami. Dzięki temu zapanujesz nad dotrzymaniem każdego ważnego terminu i odpowiedniego zaangażowania wszystkich członków zespołu. W środowisku Microsoftu zadanie to ma pełnić narzędzie Lists. Nie oznacza to jednak, że należy się do niego ograniczać. Szczególnie że na rynku znajdziesz interesujące, konkurencyjne aplikacje do zarządzania zadaniami.

Czym właściwie jest Microsoft Lists?

Listy Microsoft - aplikacje do zarządzania zadaniami
Źródło: microsoft.com

To stosunkowo nowa propozycja Microsoftu, która powstała z myślą o pakiecie Microsoft 365. Głównym zadaniem narzędzia jest wspomaganie organizacji pracy i śledzenia informacji. Wydawca reklamuje je jako proste, inteligentne i elastyczne narzędzie, które umożliwia kontrolę wszystkich najważniejszych spraw zespołu. Aplikacja pozwala na udostępnianie list innych użytkownikom, można ją również zintegrować z Teams’em. Listy są jednak cały czas rozwijane, dlatego jak na razie nie jest dostępna aplikacja mobilna. Właśnie dlatego warto zastanowić się nad innym rozwiązaniem.

Trello – klasyk znany od dawna

Trello
Źródło: trello.com

Bardzo proste, elastyczne narzędzie, które pomoże Ci zapanować nad wszystkim. Opiera się ono o tworzenie tablic skupiających się na poszczególnych zadaniach. Możesz również zapraszać innych użytkowników do współpracy, a później przypisywać im poszczególne czynności do wykonania. Kontrolę ułatwią Ci checklisty oraz widok kalendarza. Co ważne, Trello można zsynchronizować z wieloma różnymi aplikacjami, na pewno co najmniej jedna z nich wykorzystywana jest w Twojej firmie. Narzędzie można rozbudowywać również o różne dodatki, co czyni z niego wydajne narzędzie. Mimo swojej prostoty Trello lepiej sprawdza się przy mniejszych projektach. W przypadku działań zakrojonych na większą skalę warto zastanowić się nad innym rozwiązaniem. Z Trello można korzystać także za pomocą dedykowanej witryny.

Pobierz Trello z Google Play.

Zobacz także: Potrzebna produktywna aplikacja na Androida? Wybierz najlepszą dla siebie!

Asana – śledź wszystko na bieżąco

Asana
Źródło: asana.com

To narzędzie idealne dla miłośników śledzenia postępów. Asana pozwala Ci uporządkować zadania w paru widokach: lista, kalendarz, tablica i oś czasu. Możesz również udostępnić poszczególne zadania innym osobom. Dzięki temu każdy z członków zespołu na bieżąco będzie widział wszystkie postępy. Narzędzie pozwala także na komunikację, której posłuży zakładanie wątków do konwersacji w poszczególnych projektach. Wszystkie potrzebne cele i statystyki znajdziesz również w jednym widoku. Poza aplikacją mobilną możesz również korzystać z dedykowanej strony, dzięki czemu dostęp do wszystkich danych masz z dowolnego urządzenia.

Pobierz Asana z Google Play.

IC Project

IC Project
Źródło: icproject.com

Bardzo czytelny widok postępu pracy nad poszczególnymi projektami zapewnia Ci również IC Project. Wykorzystuje on również tablice, na których możesz dokładnie rozplanować wszystkie projekty i przydzielić je do właściwych członków zespołu. Nie zabrakło tutaj również wbudowanego kalendarza i komunikatora. Ciekawym rozwiązaniem jest także raportowanie czasu wykonywania zadań. Każdy z pracowników może zapisać, ile czasu spędził na realizacji danej czynności, a Ty zobaczysz wszystko w odpowiednich zakładkach czy prostych raportach. Dzięki tej opcji możesz mieć wgląd nawet w nieobecności pracowników.

Pobierz IC Project z Google Play.

Zobacz także: Praca zdalna – nowe trendy na rynku pracy IT i czy płeć ma znacznie dla pracodawców?

Aplikacje do zarządzania zadaniami mają ułatwiać nam zdalną współpracę, właśnie dlatego tak ważne jest, aby były dopasowane do naszych potrzeb. Każda z nich jest całkiem prosta w obsłudze i zawiera najpotrzebniejsze narzędzia. Wybór odpowiedniej zależeć będzie więc głównie od Twoich preferencji. Czasem nawet mały dodatek może przełożyć się na efektywność planowania i zarządzania zadaniami. 

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Kamil Żółkiewicz

Miłośnik nowoczesnych technologii, w których docenia przede wszystkim możliwości zdalnej współpracy. Ceni przede wszystkim technologiczne zastosowanie w zakresie biznesu. Od wielu lat redaktor poszczególnych serwisów internetowych.