Osoba trzymająca smartfon z wyświetlonym logo aplikacji Discord na tle rozmytego, niebieskiego ekranu z tym samym logiem.

Discord z reklamami stanie się faktem? Platforma nadwyręża zaufanie graczy

3 minuty czytania
Komentarze

Kiedy pod koniec roku 2023 roku właściciele platformy zapowiadali duże zmiany, gracze nie spodziewali się chyba, że kiedyś zobaczą Discord z reklamami. Szczególnie że od lat wyraźnie sprzeciwiano się takiemu generowaniu przychodów, podkreślając, że jest to sieć społecznościowa wolna od irytujących banerów. Widocznie poprzednie założenia dotyczące monetyzacji nie przyniosły efektów.

Reklam miało nie być, ale… będą

Discord z reklamami. Ikona aplikacji Discord na ekranie smartfona z rozmytym tłem.
Discord z reklamami może stać się faktem. Fot. InkDropCreative / Depositphotos

Discord to platforma znana jako wygodne centrum do czatowania i przesyłania strumieniowego dla graczy, oferująca swoje usługi za darmo. Jak dowiedział się The Wall Street Journal, wkrótce zobaczymy na niej reklamy. To duża zmiana, ponieważ firma od dawna twierdziła, że ​​nie chce polegać na takim sposobie generowania przychodów, tak jak robią to inne firmy z branży mediów społecznościowych.

Nawet po wprowadzeniu płatnych benefitów platforma pozostała wierna słowom swojego dyrektora generalnego o udostępnieniu „wygodnej i bezpiecznej” przestrzeni wolnej od reklam. Ale takie podejście chyba ma swój koniec. Discord planuje bowiem zintegrować reklamy od twórców i wydawców gier wideo „w nadchodzącym tygodniu”. 

Płatne usługi na Discordzie

Grafika w stylu cyberpunk przedstawiająca przestrzeń trójwymiarową z neonowymi konturami z ikoną serwery Discorda na środku, otoczoną przez różnorodne abstrakcyjne kształty i symbole programistyczne w neonowych barwach.
Fot. Discord / materiały prasowe

Nie jest tajemnicą, że Discord próbuje także w inny sposób monetyzować działania na platformie. Wprowadzono np. płatną subskrypcję Nitro, która oferuje użytkownikom szereg ulepszeń dotyczących ich doświadczeń na platformie. Otrzymują m.in. możliwość wysyłania większych plików, dostęp do innych emotikon, lepszą jakość wideo podczas streamingu oraz opcję korzystania z animowanych awatarów i własnych tagów. Są to funkcje dodatkowe, które nie są konieczne do korzystania z Discorda, ale znacznie je ulepszają.

Oprócz subskrypcji Nitro Discord oferuje również możliwość „boostowania” serwerów. Użytkownicy mogą kupować boosty, aby ulepszyć serwery, na których są aktywni, co daje dostęp do lepszej jakości dźwięku, większej przestrzeni na emotikony, a także kilka innych korzyści. W ten sposób zachęca się społeczność do wspólnego inwestowania w ulepszanie miejsca spotkań.

Platforma oferuje również różne narzędzia i usługi dla twórców gier i aplikacji, takie jak Rich Presence, które umożliwiają deweloperom lepszą integrację ich produktów z platformą. W związku z tym pod koniec marca 2024 roku informowaliśmy, że Discord zyska masę nowych gier – zastanawiające jest tylko, czy gracze będą chcieli z nich korzystać? Nie będą woleli zainstalować jednej z fajnych gier na Steam za darmo?

Zbliżenie na ekran smartfona z widoczną ikoną aplikacji Discord, otoczonymi przez inne ikony aplikacji, na czerwono-niebieskim tle.
Discord z reklamami może stać się faktem. Fot. InkDropCreative / Depositphotos

Najważniejsze pytanie jednak brzmi: czy Discord z reklamami naprawdę zadziała na korzyść firmy i czy użytkownicy nie zdecydują się odwrócić od platformy? W końcu firma, która od lat zarzekała się, że nigdy nie wprowadzi reklam, na pewno nadszarpnęła zaufanie swoich fanów.

Źródło: Gamespot, oprac. własne. Zdjęcie otwierające: InkDropCreative / Depositphotos

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw