Niebieski smartfon OnePlus z poczwórnym aparatem umieszczonym w okrągłym występie na tylnej obudowie.
LINKI AFILIACYJNE

OnePlus 12R nie będzie tak dobry, jak zapowiadano. Szef firmy przeprasza

6 minut czytania
Komentarze

Podczas premiery serii OnePlus 12 producent chwalił się, że model OnePlus 12R dostał przełomową pamięć UFS 4.0, wspomaganą przez Trinity Engine. W rzeczywistości okazało się jednak, że mamy do czynienia z niższym standardem. Komentarze pod wpisem na oficjalnej stronie OnePlus nie pozostawiają złudzeń — użytkownicy czują się oszukani. COO firmy, Kinder Liu, wystosował oficjalne przeprosiny i obiecuje rekompensatę.

OnePlus 12R ma pamięć UFS 3.1, a nie 4.0. "Pomyłka" producenta
Fot. Jolanta Szczepaniak / Android.com.pl

Oficjalne oświadczenie OnePlus

Oto tłumaczenie oficjalnego oświadczenia dotyczącego pamięci w modelu OnePlus 12R:

Cieszę się, że tak wielu z Was zaczyna już otrzymywać swoje urządzenia z serii OnePlus 12 i doświadcza na własnej skórze ich niesamowitych nowych funkcji.

Piszę do Was dzisiaj, aby poinformować o błędzie w naszej komunikacji dotyczącej OnePlus 12R i wyjaśnić, co stanie się dalej.

Podczas premiery OnePlus 12R zaprezentowaliśmy Trinity Engine, nowy zestaw algorytmów oprogramowania, który pomaga utrzymać odpowiednią szybkość i płynność pamięci RAM i pamięci wewnętrznej telefonu przez wiele lat. Niestety, w wyniku błędu w niektórych wariantach podaliśmy błędną informację, że pamięć usprawniona przez Trinity Engine będzie w standardzie UFS 4.0. Mogę teraz potwierdzić, że pamięć we wszystkich wariantach OnePlus 12R jest nadal ulepszona przez Trinity Engine, ale jest to UFS 3.1.

Pamięć UFS 3.1 to ta sama szybka pamięć, którą znajdziesz w telefonach takich jak OnePlus 11, więc Twój telefon nadal będzie działał bardzo dobrze podczas odczytu i zapisu danych. OnePlus 12R nadal posiada również wszystkie nowe funkcje Trinity Engine, które ogłosiliśmy podczas premiery, takie jak szybsze uruchamianie aplikacji i utrzymywanie ich otwartych w tle do 72 godzin, a także został w pełni przetestowany z pamięcią UFS 3.1. Mogę również potwierdzić, że OnePlus 12R został w pełni certyfikowany przez TUV SUD za pomocą pamięci UFS 3.1 i w związku z tym nadal posiada certyfikat płynnej pracy przez 48 miesięcy. Twój OnePlus 12R pozostanie szybki i płynny przez długi czas.

W imieniu naszego zespołu chciałbym przeprosić wszystkich za ten błąd. Nadal jesteśmy bardzo podekscytowani modelami OnePlus 12 i OnePlus 12R i mamy nadzieję, że pokochasz swoje urządzenie, gdy tylko do Ciebie trafi. Oczywiście rozumiem, że niektórzy z Was, którzy kupili lub zamówili w przedsprzedaży OnePlus 12R, mogą chcieć omówić to dalej z naszym zespołem. Zachęcam do kontaktu z naszym działem obsługi klienta poprzez standardowe kanały.

Wpis „An Update on the OnePlus 12R Storage Version” na oficjalnej stronie OnePlus

Oświadczenie polskiego zespołu PR OnePlus

Dostaliśmy też komentarz od polskiego przedstawiciela firmy OnePlus:

w imieniu marki OnePlus informujemy o błędzie w komunikacji specyfikacji, która dotyczy pamięci masowej w modelu OnePlus 12R (informowaliśmy o UFS 4.0, urządzenie wyposażone jest w UFS 3.1). Kinder Liu, prezes i dyrektor operacyjny w OnePlus, w związku z zaistniałą sytuacją zwrócił się do społeczności OnePlus w poście, w którym odnosi się do sprawy. Oświadczenie w oryginale można przeczytać pod tym adresem: An Update on the OnePlus 12R Storage Version.

OnePlus Polska pracuje obecnie nad zaproponowaniem nabywcom smartfonów OnePlus 12R rekompensaty. W najbliższym czasie poinformujemy o rozwiązaniu.

Zespół PR OnePlus

Warto też dodać, że osoby, które kupiły smartfon OnePlus 12R i nie są zadowolone z niższego standardu pamięci, mogą skorzystać z prawa zwrotu — chodzi o zwrot towaru w sklepie internetowym lub kupionego poza lokalem firmy. Według prawa konsument może w terminie 14 dni odstąpić od umowy sprzedaży bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, a przedsiębiorca musi zwrócić koszty jego zakupu.

Wiemy, jaka będzie rekompensata dla klientów w Polsce

Dotarła też do nas informacja, w jaki sposób zaistniałą sytuację zrekompensuje klientom, którzy zakupili OnePlus 12R, polski oddział firmy. Oto brzmienie informacji dla mediów:

OnePlus 12R wykorzystujący pamięć UFS 3.1, mogą nadal cieszyć się wszystkimi nowymi funkcjami Trinity Engine takimi jak szybsze niż kiedykolwiek uruchamianie i utrzymywanie aplikacji działających w tle do 72 godzin. OnePlus 12R, działający z pamięcią UFS 3.1 otrzymał certyfikat TUV SUD i – nadal ma certyfikat gwarantujący płynne działanie przez 48 miesięcy.

W imieniu całego zespołu OnePlus, przepraszamy za błąd i niedogodności związane z sytuacją. Jako rekompensatę każda osoba, która nabyła telefon OnePlus 12R, może otrzymać plecak OnePlus o wartości 499 zł.

Co trzeba zrobić, aby otrzymać plecak? Jeśli klient zdecyduje się zachować swój smartfon, powinien w tym celu napisać maila na adres [email protected], załączając dowód zakupu i numer IMEI urządzenia wraz z adresem do wysyłki plecaka. Rekompensaty będą realizowane do 7 dni roboczych. Warto zaznaczyć, że rekompensata dotyczy modelu OnePlus 12R pochodzącego wyłącznie z polskiej dystrybucji.

Klienci, którzy nie zgodzą się z tą formą rekompensaty, mają prawo do odstąpienia od umowy zgodnie z ustawą o prawach konsumenta.

OnePlus 12R ma pamięć USF 3.1 – dlaczego to tak znacząc strata?

Gdy podawaliśmy specyfikację modelu OnePlus 12R, również umieściliśmy w niej informację o pamięci 256 GB UFS 4.0. Teraz wiemy, że jest ona „błędem w komunikacji”, a smartfon oferuje tak naprawdę UFS 3.1. Dlaczego jest to ważne? Otóż UFS 4.0 oferuje ogromną poprawę wydajności, efektywności energetycznej oraz nowe funkcje w porównaniu do UFS 3.1.

Jeden z użytkowników serwisu X sprawdził w benchmarku Antutu obydwa modele pod kątem ich pamięci wewnętrznej.

Same wyniki odczytu i zapisu jasno wskazują, że OnePlus 12R jest wolniejszy — potwierdza to zastosowanie pamięci UFS 3.1. Co więcej, benchmark bez problemu odczytuje typ pamięci w modelu OnePlus 12, podając, że jest to UFS 4.0, ale nie podaje jej w przypadku modelu 12R.

Jak OnePlus zrekompensuje błąd użytkownikom?

Kinder Liu próbuje ratować sytuację i obiecuje rekompensatę za zaistniałą sytuację. W serwisie X znalazł się post, w którym Kinder Liu prosi użytkowników o cierpliwość, wskazując, że wiele osób zwraca się do pomocy technicznej, aby omówić zakup OnePlus 12R. Zapewnia, że firma pracuje nad określeniem kolejnych kroków i synchronizacją ich we wszystkich kanałach. Prosi o dwa dni na zapewnienie bezproblemowej i płynnej obsługi oraz o ponownie skontaktowanie się z pomocą techniczną 15 lutego 2024 r.

Jak OnePlus mógłby wybrnąć z tego z twarzą? Zakładamy, że są osoby, które wybrały ten telefon ze względu na szybką pamięć i to one mogą poczuć się najbardziej oszukane. Dlatego tym, którzy wybrały model 12R z pamięcią 256 GB ze względu na szybką pamięć UFS 4.0, powinien zostać zaoferowany pełny zwrot pieniędzy. Gratisy w rodzaju słuchawek czy pieniężnych voucherów to może być za mało…

Źródło: OnePlus, informacje prasowe. Zdjęcie otwierające: Jolanta Szczepaniak / Android.com.pl

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw