Kolaż trzech zdjęć przedstawiających osoby noszące duże okulary rzeczywistości wirtualnej w różnych miejskich sceneriach: mężczyzna siedzący w metrze, mężczyzna przechodzący przez ulicę i mężczyzna w samochodzie.
LINKI AFILIACYJNE

Amerykanie oszaleli na punkcie Apple Vision Pro. Nagrania z ulic to nowy poziom absurdu

4 minuty czytania
Komentarze

Odkąd Apple Vision Pro trafiło do sprzedaży, w sieci nie brakuje filmów dokumentujących doświadczenia użytkowników z interakcji z nowym gadżetem. Można powiedzieć, że YouTube i TikTok są wręcz przepełnione publikacjami rozemocjonowanych Amerykanów, przemierzających ulice w goglach od Apple. Niektóre nagrania zakrawają na absurd.

Amerykanie oszaleli na punkcie Apple Vision Pro – Spis treści

Nowy gadżet od Apple

Mężczyzna w koszuli z krótkim rękawem używa gogli wirtualnej rzeczywistości Apple Vision Pro w jasnym pomieszczeniu.
Fot. Apple / mat. prasowe

Boom na Apple Vision Pro można tłumaczyć na różne sposoby. Przede wszystkim, Apple to Apple – produkty od giganta z Cupertino zawsze budzą duże zainteresowanie, a w tym przypadku jest to zupełnie nowa, nieznana dotąd kategoria sprzętów. Tak jak jeszcze niedawno emocje wzbudzały pierwsze iPody czy iPady.

Po drugie, to faktycznie spora innowacja – zestaw łączy w sobie zaawansowane technologie rozszerzonej rzeczywistości z intuicyjnymi sposobami interakcji, takimi jak gesty, ruchy gałek ocznych i komendy głosowe, co stanowi znaczący krok naprzód w porównaniu do tradycyjnych kontrolerów wykorzystywanych w urządzeniach VR i AR​. Z tego powodu nie ma się co dziwić, że w sieci pojawia się tyle recenzji Apple Vision Pro. Pokażcie mi fana technologii, który nie chciałby wypróbować ich z czystej ciekawości, nawet jeśli nie przepada za produktami marki z logo jabłka i nie są sterowane za pomocą Siri po polsku.

Ekran komputera Apple Vision Pro pokazujący stronę internetową z artykułami o designie, umieszczony w nowocześnie urządzonym pokoju.
Fot. Apple / materiały prasowe

Po trzecie – coś, co można nazwać „lans”. Ze względu na to, że cena Apple Vision Pro, wynosząca 3499 dol. (ok. 14 tys. zł), sprawia, że jest to produkt skierowany głównie do najbogatszych konsumentów, ci, których na to stać, chwalą się faktem posiadania nowego gadżetu. Zobaczmy więc, jakie filmy z użyciem zestawu rozszerzonej rzeczywistości podbijają internet.

Apple Vision Pro w praktyce, czyli jak korzystają z niego Amerykanie

Na początek film wideo, który na moment publikacji tego tekstu obejrzało na TikToku kilkanaście milionów internautów. Przedstawia młodego chłopaka jadącego metrem i korzystającego w międzyczasie z funkcji Apple Vision Pro. Materiał robi wrażenie, bo wydaje się, jakby osoba faktycznie zanurzona była w innej rzeczywistości. Czy tak będzie malowała się nasza przyszłość? To obraz jak z filmu science-fiction.

@barstoolsports

Apple Vison Pro on the subway 😧 @Barstool Gametime (via:haig98/X)

♬ original sound – Barstool Sports

Kolejnym wideo, które podbija TikToka jest fragment testu wytrzymałości Apple Vision Pro, który opisywałam bardziej szczegółowo w innym artykule. Na nagraniu możemy zobaczyć, jak szyba zestawu słuchawkowego rozbija się na drobne kawałeczki po upadku z wysokości ok. 3-3,6 m. Poniżej obejrzycie, jak 14 tys. zł rozbija się o podłogę.

@imsamkohl

This was the 8th drop which is honestly super impressive #apple #visionpro #droptest

♬ original sound – Sam Kohl

Nieodpowiednie korzystanie z zestawu słuchawkowego może być niebezpieczne. Spójrzcie tylko na osobę na poniższym wideo, która jest „zatracona” w wirtualnym świecie, kiedy przechodzi przez pasy dla pieszych na ulicy. Być może pisała wiadomość lub odczytywała informacje wyświetlane w ramach powiadomień push. Chwila nieuwagi i można skończyć potrąconym przez samochód.

Za kółkiem także nie brakuje „inteligentnych” obywateli – w internecie już pojawiło się nagranie kierowcy z Apple Vision Pro w Tesli, jadącej w trybie autopilota.

https://www.youtube.com/watch?v=1c6Z0An4ErE

Milionowe zasięgi generują także… unboxingi zestawu od Apple, czyli procesu rozpakowywania produktu z pudełka. Widocznie rzesza ludzi uważa za atrakcyjne podglądnąć, jak wygląda Apple Vision Pro opakowane w… biały karton z logo jabłka.

Zainteresowanie Apple Vision Pro jest w pełni zrozumiałym zjawiskiem. W końcu niecodziennie trafia w nasze ręce nowoczesny i dostępny na szeroką skalę produkt, służący jednocześnie wykonywaniu obowiązków, jak i rozrywce. Apple, znany ze swojego innowacyjnego podejścia, ponownie stara się zdefiniować sposób, w jaki może wyglądać interakcja człowieka ze światem cyfrowym, wykorzystując do tego celu zaawansowane technologie.

Wizja firmy, aby zrewolucjonizować codzienne życie ludzi za pomocą Apple Vision Pro, zakłada szerokie spektrum zastosowań – od gier przestrzennych, przez personalnego trenera gotowania, aż po programy do dekoracji wnętrz. Mimo że realizacja tych pomysłów może wydawać się odległa, potencjał technologiczny i innowacyjność Apple dają nadzieję na to, że urządzenie to znajdzie swoje miejsce na rynku i w życiu użytkowników.

Źródło: YouTube, TikTok, oprac. własne. Zdjęcie otwierające: TikTok @barstoolsports / @sanjosefoos / YouTube / @MacMasi / montaż własny

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw