Jasne, nowoczesne wnętrze punktu obsługi klienta Vectra, z widocznym logo firmy, stolikami i krzesłami barowymi oraz rozmytym zdjęciem przechodzącej osoby.
LINKI AFILIACYJNE

Vectra będzie oddawać pieniądze. Sprawdź, czy dostaniesz zwrot

2 minuty czytania
Komentarze

UOKiK, czyli Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wydał wiążącą decyzję odnośnie operatora Vectra. Otóż spółka będzie musiała wypłacić części swoich klientów rekompensatę za to, że włączono im usługę w nieprawidłowy sposób. Związane jest to ze sposobem, w jaki zawierane były umowy z operatorem. Ostatnio UOKiK zaczął przyglądać się także streamingom, a nie tylko operatorom, co jest dobrą informacją dla wszystkich, którzy korzystają z telewizji czy internetu.

Vectra będzie musiała zwrócić pieniądze klientom

Wnętrze salonu z telewizorem na drewnianej komodzie wyświetlającym logo "vectra", obok doniczki z roślinami i lampa podłogowa, w tle ściana z drewnianymi panelami i szara zasłona.
Fot. oryginal Pixabay Autor promofocus Vectra

Opisywana tutaj sytuacja odnosi się do ofert promocyjnych, które Vectra zawierała ze swoimi klientami przed 11 maja 2020 roku. Te przewidywały włączenie usługi „Bezpieczny Internet”, a więc ochrony przed złośliwym oprogramowaniem w sieci. Umowy były tak skonstruowane, że aktywacja usługi była wymogiem, by otrzymać korzystne warunki. Nie dało się także z tej opcji zrezygnować, a sama usługa przez kilka miesięcy była darmowa. Następnie wysokość abonamentu zwiększała się o dodatkowe 6,90 złotych. Obecnie Vectra zadaje już pytanie, czy włączyć usługę „Bezpieczny Internet” i nie jest to opcja, która wpływa na samą główną umowę, a jest dodatkiem. UOKiK wydał zobowiązującą decyzję, która czeka teraz na uprawomocnienie, a Vectra będzie musiała rozpatrzyć pozytywnie reklamacje klientów oraz zwrócić im pieniądze.

Włączenie dodatkowych, płatnych usług zawsze musi odbywać się za wyraźną, świadomą zgodą konsumenta. Chodzi o zapewnienie realnego wyboru i możliwości odmowy. Konsument powinien zadecydować, czy świadczenie jest mu potrzebne i czy chce ponosić związane z nim koszty, które wykraczają poza uzgodnioną opłatę za usługę podstawową, np. dostępu do internetu lub telewizji.

Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK

Na jaki zwrot środków mogą liczyć byli i obecni klienci Vectry? Tutaj maksymalnie mowa o zwrocie pieniędzy do wysokości 165,60 złotych, czyli sytuacji, kiedy opłata za „Bezpieczny Internet” pobierana była przez 24 miesiące. Dodatkowo do 34,50 złotych ma trafić do tych klientów, którzy zawarli umowę z operatorem, korzystając z warunków promocyjnych, gdzie przewidywana była automatyczna aktywacja usługi, a zrezygnowali z niej przed otrzymaniem piątej faktury. Operator ma poinformować swoich obecnych oraz byłych klientów o rekompensacie w indywidualnej korespondencji, ale wiadomość o tym ma pojawić się także na stronie operatora oraz na Facebooku.

Źródło: UOKiK

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw