ChatGPT i Google Bard rosną w siłę. Już blisko połowa specjalistów SEO mocno z nich korzysta

3 minuty czytania
Komentarze

Rozwój AI w ostatnich miesiącach jest gigantyczny, a raczej zaczął być dostrzegany przez „zwykłych użytkowników sieci”, a nie tylko specjalistów. ChatGPT oraz Google Bard nie są jednak tylko ciekawostką, którą widzimy w memach, ale też narzędziem coraz częściej wykorzystywanym w pracy. W jednym z ostatnich raportów, który opisywaliśmy, pracodawcy przewidywali, że AI będzie miało wpływ na wysokość zarobków, a teraz możemy dowiedzieć się więcej o tym, jak specjaliści od SEO korzystają z tych narzędzi.

Specjaliści od SEO – ChatGPT i Google Bard w praktyce

ChatGPT na androida
fot. Depositphotos / iwatchwater

Międzynarodowy Raport SEO i Content Marketingu przygotowany przez WhitePress nie pozostawia złudzeń. AI staje się powoli kolejnym narzędziem wykorzystywanym przez specjalistów od SEO. W Europie ma to robić niemal połowa z nich, choć nie każdy korzysta z ChatGPT czy Google Bard w ten sam sposób. Pomoc Sztucznej Inteligencji może być przydatna przy szukaniu inspiracji przy tworzeniu kolejnych materiałów, ale też do sprawdzania tych już przygotowanych przez np. copywriterów. Odrobinę przerażające jest to, że część specjalistów ufa już na tyle Sztucznej Inteligencji, że nawet jej nie sprawdza.

Co ciekawe aż 18 proc.  europejskich specjalistów powierza tworzenie treści sztucznej inteligencji, nie sprawdzając prawidłowości otrzymanych wyników. To dość ryzykowne zachowanie. Dlaczego? Jak wynika z badania przeprowadzonego przez naukowców z Medical School z Uniwersytetu Stanforda, Bard dopuszcza się halucynacji (zniekształcania rzeczywistości) w aż 57 proc. przypadków, a ChatGPT w 2.3 proc.   Choć w przypadku tego drugiego narzędzia „oszustw” jest mniej, to nadal lepiej nie pozostawiać całości procesu w rękach robota.

Agata Gruszka, International SEO Manager, WhitePress

Część specjalistów od SEO obawiała się, że treści generowane przez AI będą banowane przez Google. Tymczasem gigant stwierdził, że dopóki takie treści są wartościowe i odpowiadają intencji użytkownika, nie ma się czego bać. Nie dziwne więc, że materiałów generowanych przez Sztuczną Inteligencję będzie coraz więcej, a ostatnia integracja ChatGPT z DALL-E 3 może też sprawić, że graficy mogą mieć powody do obaw o swoją przyszłość, a nie tylko copywriterzy. Do czego jeszcze można wykorzystać pomoc AI w pracy SEO-wca?

W wersji premium można skorzystać z dedykowanej wtyczki do ChatGPT opartego na modelu GPT-4 o nazwie WebPilot. Wówczas otrzymamy podpowiedzi od chatu, czy sprawdzana strona ma uporządkowaną strukturę, użyte wyrażenia kluczowe i czy zawiera elementy, które mają wpływ na optymalizację strony i jej widoczność, jak np. odpowiednie znaczniki meta – meta title i meta description.

Agata Gruszka, International SEO Manager, WhitePress

Odpowiednio stworzony prompt i podejście do AI z rozmysłem może być wyjątkowo pomocne w tego typu pracy. Zobaczymy co jeszcze przyniesie przyszłość, ale obecnie można założyć, że AI znajdzie zastosowanie w znacznie większej liczbie zawodów, niż mogliśmy wcześniej podejrzewać.

Źródło: Informacja prasowa

Bierzemy udział w ogólnopolskim badaniu preferencji użytkowników smartfonów i cała nasza redakcja będzie wdzięczna za każdy Wasz głos w poniższej ankiecie.

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw