linda yaccarino

Linda Yaccarino – to jej Elon Musk powierzył przyszłość Twittera 2.0. Przyglądamy się jej przeszłości oraz planom

5 minut czytania
Komentarze

Twitter powstał 21 marca 2006 roku na bazie startupa o nazwie Odeo. Jest to dość specyficzny portal społecznościowy, na którym w zwięzły sposób można wyrazić swoje myśli. Służy przede wszystkim politykom, gwiazdom i sławnym ludziom do oficjalnej komunikacji ze światem. Przez nieco ponad rok prezesem firmy był Elon Musk. Niedawno jednak namaścił na to stanowisko nową osobę. Linda Yaccarino – nowa szefowa portalu społecznościowego, która z pewnością wdroży tu już niedługo swoje porządki. Kto to jest Linda Yaccarino i czego można oczekiwać po nowej „dowódczyni”?

Linda Yaccarino – krótka biografia

Linda Yaccarino urodziła się 27 listopada 1963 roku na Long Island w stanie Nowy Jork. Jest pochodzenia włoskiego – jej rodzice wyemigrowali z Italii do USA. Linda Yaccarino ukończyła Pennsylvania State University’s Donald P. Bellisario College of Communications, uzyskując licencjat w dziedzinie telekomunikacji w 1985 roku.

Linda yaccarino
Źródło: Twitter / Linda Yaccarino @lindayacc

Przyszła szefowa Twittera pracowała dla Turner Entertainment przez prawie 20 lat, zostając wiceprezesem wykonawczym i dyrektorem operacyjnym ds. sprzedaży reklam, gdzie pomagała opracowywać nowe strategie reklamowe i marketingowe. W październiku 2011 dołączyła do NBCUniversal. Jako szefowa sprzedaży reklam w nowej firmie odegrała kluczową rolę w uruchomieniu usługi streamingowej Peacock. Z kolei w 2013 roku Linda Yaccarino dołączyła do Ad Council. Zaledwie cztery lata później prezydent Donald Trump powołał ją do Prezydenckiej Rady ds. Sportu, Fitnessu i Żywienia. W 2021 roku została przewodniczącą rady dyrektorów Ad Council, gdzie współpracowała z administracją Bidena w 2021 r., aby stworzyć kampanię szczepionki przeciwko koronawirusowi z udziałem papieża Franciszka. Przewodniczyła także grupie zadaniowej Future of Work przy Światowym Forum Ekonomicznym.

Co ciekawe, Linda Yaccarino złożyła rezygnację z posady w NBCUniversal 12 maja 2023 r., a tego samego dnia Elon Musk ogłosił, że zostanie ona nowym dyrektorem generalnym X Corp. i Twittera.

Linda Yaccarino i jej poglądy

Linda Yaccarino stara się nie opowiadać po żadnej ze stron politycznych. Jej poglądy można wywnioskować z niektórych wypowiedzi, działań, polubień lub obserwowanych kont na Twitterze. Już sam fakt, że angażowała się w reklamy szczepionek na COVID-19 pozwala ocenić, że wierzy w naukę, a nie zabobony antyszczepionkowców.

linda yaccarino
Źródło: LinkedIn / Linda Yaccarino

Z drugiej strony, wielu użytkowników zarzuca jej, że współpracowała z Donaldem Trumpem w 2018 roku, co rzekomo ma świadczyć o jej prawicowych zapędach. Te jednak nie są do końca prawdziwe, ponieważ Yaccarino obserwuje wiele kont wspierających społeczność LGBT. Jednym z powodów, dla których Elon Musk wybrał ją na swoją następczynię, jest właśnie jej apolityczność lub też jak niektórzy twierdzą – poglądy centrowe.

Jaki może być Twitter pod przewodnictwem nowej szefowej

Jednak nie tylko zrównoważone wypowiedzi czy też poglądy nowej szefowej zdecydowały o jej wyborze. Odpowiedź na pytanie o to, dlaczego Elon Musk wybrał Lindę Yaccarino na swoją następczynię, może rozwiać wątpliwości, w kwestii tego, jaki będzie Twitter pod jej rządami.

Otóż Linda Yaccarino stała się popularna w świecie marketingu w USA. Specjaliści tej branży traktowali ją jak guru i doceniano jej ogromną skuteczność we wpływaniu zakulisowo na wiele kluczowych w skali kraju decyzji. Wybór takiej szefowej może oznaczać, że reklamodawcy na Twitterze będą mieli „lepiej”, a portal może w końcu trwale wyjść „nad kreskę” jeśli chodzi o wyniki finansowe. Żeby nie być gołosłownym, warto przytoczyć tu jej osiągnięcia dla NBCUniversal. Jak podaje Washington Post, wraz z zespołem wygenerowała ponad 100 mld dolarów ze sprzedaży reklam dla stacji przez 12 lat. Z tego punktu widzenia, Linda Yaccarino przynajmniej w teorii, wydaje się strzałem w dziesiątkę.

Ponadto Musk wybrał Yaccarino, ponieważ ją zwyczajnie… lubił. Ta z kolei publicznie chwaliła go w różnych momentach i wielokrotnie podawała dalej jego posty na Twitterze. Przeprowadziła z nim nawet wywiad dla swojej telewizji. Można śmiało powiedzieć, że przez lata była fanką Muska.

Twitter 2.0 – co się szykuje?

Warto też przypomnieć, że w ostatnich tygodniach można było usłyszeć z „internetowych ust” nowej szefowej kilka interesujących informacji na temat przyszłości Twittera. Linda Yaccarino twierdziła między innymi, że portal ma „misję stać się najdokładniejszym na świecie źródłem informacji w czasie rzeczywistym” i przekształcić „globalny rynek miejski”. Ponadto stwierdziła, że chciałaby „pchnąć cywilizację do przodu poprzez niefiltrowaną wymianę informacji i otwarty dialog na temat spraw, które są dla nas najważniejsze”. Pod tym względem widać tutaj próbę kontynuacji tego, co zaczął Elon Musk.

Według plotek szefowa ma też zaproponować nowy format reklam na Twitterze, który jest wciąż w fazie beta. Ma się skupić na reklamach wideo z głosem, które będą pojawiały się w czasie przeglądania krótkiego filmowego feedu. To ewidentna odpowiedź na to, jaką popularnością cieszy się TikTok i w jaki sposób na tym zarabia.

Więcej na ten temat możemy dowiedzieć się dopiero na początku sierpnia. Jak podaje Financial Times, nowa szefowa pokaże wtedy swoją wizję Twittera 2.0 w pokoju Twitter Spaces.

Źródło: Twitter, Nprg, Theverge, Financial Times

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw