Zbliżenie na dłoń trzymającą pilot do telewizora skierowany w stronę rozmytego ekranu TV w tle.

Masz problem z odbiorem kanału telewizyjnego? To może być wina twojego telewizora

2 minuty czytania
Komentarze

Niektórzy mogą skarżyć się na problem z odbiorem kanału telewizyjnego Wydarzenia 24, który występuje na niektórych modelach urządzeń od Sony czy Philips. To nie pierwszy raz w historii, kiedy konkretny kanał sprawia problemy, ale okazuje się, że rozwiązanie jest całkiem proste, choć nie będzie dostępne dla każdego od razu.

Problem z odbiorem kanału telewizyjnego – aktualizacja softu może pomóc

fot. Depositphotos/ borisenkoket88

Czasem zdarza się tak, że na niektóre problemy z odbiorem kanału telewizyjnego nie mamy wpływu, ponieważ wina leży po stronie nadawcy. Ewentualnie producenta sprzętu, choć tutaj trudno tak naprawdę ocenić, co „nie zagrało”. Ostatnie kilka miesięcy mogło być ciężkie dla niektórych widzów kanału dostępnego w ramach MUX-4 naziemnej telewizji cyfrowej Wydarzenia 24. Obraz i dźwięk miał się zacinać. Czasem działo się to po jakimś czasie (około 30 minut) lub też zachodziła „pikseloza” obrazu, co oczywiście mocno utrudniało dalsze oglądanie. Ten dało się zaobserwować w sprzętach Sony XR-77A80K czy Philips 65PUS8857 i 43PUS8506

https://youtu.be/L-VeYvIqqDk

Problem miał występować od dłuższego czasu, a dopiero teraz zaczyna pojawiać się rozwiązanie, którym jest, jak informują Wirtualne Media, aktualizacja oprogramowania Smart TV. Niby to oczywiste, że sięgamy po aktualizacje, kiedy te się pojawiają, ale nie każdy jest chętny do ich instalacji. Tutaj na problem z odbiorem kanału telewizyjnego ma pomagać wypuszczona przez producentów aktualizacja oprogramowania. Dobrze więc sprawdzić czy nie czeka na nas aktualizacja oprogramowania i oczywiście potrzebne jest do tego połączenie z siecią. Opcje pobrania nowej wersji softu znajdziemy w opcjach, gdzie również sprawdzimy obecnie posiadaną wersję oprogramowania.

Zobacz też: 200 cali i niska cena, czyli alternatywa dla telewizora od Xiaomi.

Jeżeli nie mamy dostępu do sieci lub możliwości podłączenia do niej telewizora, można pobrać aktualizację ze strony producenta, a następnie zainstalować ją na telewizorze przez USB. Jeżeli mamy z tym problem, to producenci przygotowali szczegółowe instrukcje, jak krok po kroku przejść przez ten proces. Na ich stronach można również sprawdzić czy dostępne są nowe wersje plików, które powinny rozwiązać problem z odbiorem kanału telewizyjnego.

Źródło: Wirtualne Media

Motyw