Anteny telekomunikacyjne zamontowane na metalowej konstrukcji na zewnątrz.

Koniec 3G w całej Polsce. T-Mobile ostrzegał, ale część klientów i tak obudziła się z ręką w nocniku

2 minuty czytania
Komentarze

Sieć 3G wyłączono już u T-Mobile, co zresztą operator zapowiadał od dłuższego czasu. Nie od dziś bowiem wiadomo było, że sieć 3G będzie stopniowo wyłączana u wszystkich operatorów, a niektórzy ich klienci mogą mieć później problem ze swoimi telefonami, a szczególnie tymi starszymi urządzeniami. I tak właśnie ma się teraz dziać, a jak informuje TVN24 Biznes, do T-Mobile zgłaszają się już klienci, których proces wyłączania 3G dotknął – i tym samym uniemożliwił im normalne korzystanie z posiadanych modeli.

3G wyłączone u T-Mobile – operator reaguje na problemy

T-Mobile wyłączanie 3G w poszczególnych częściach Polski w 2023
Fot. T-Mobile

O tym, że w Polsce będzie stopniowo wyłączane 3G, operatorzy informowali już od dawna. Szczególnie T-Mobile oraz Orange, którzy jawnie zapowiedzieli start tego procesu, a Plus oraz Play do tematu podchodzi bardziej zachowawczo. Z czasem każdy z operatorów będzie zapewne odłączał pasma 3G, by odzyskane częstotliwości przeznaczać na rozwój LTE oraz 5G. Biorąc pod uwagę to, że spora część nowszych telefonów od dawna oferuje 4G, a nawet 5G, decyzja o wyłączeniu 3G była kwestią czasu. Pierwsze zrobiło to T-Mobile, które wraz z końcem kwietnia tego roku zakończyło już proces wygaszania 3G na terenie kraju. To poskutkowało tym, że do T-Mobile zaczęli zgłaszać się klienci, którzy odczuli ten proces i mieli problem ze swoimi telefonami. Jak zapewniło T-Mobile, takie zgłoszenia mają być rozwiązywane jak najszybciej.

Od lat systematycznie zastępujmy stare technologie najnowszymi rozwiązaniami, co z końcem kwietnia przełożyło się na wyłączenie 3G na terenie całego kraju. O stopniowym wygaszaniu standardu 3G informowaliśmy naszym klientów już od 2021 roku. Mimo szerokich i licznych kampanii zachęcających do bezpłatnej wymiany kart SIM, nadal trafiają do nas zgłoszenia od klientów, którzy korzystają ze starych kart SIM czy telefonów niepozwalających na korzystanie z LTE/5G i VoLTE. Takim klientom staramy się jak najszybciej pomóc i umożliwić im swobodne korzystanie z naszej sieci.

Biuro prasowe T-Mobile Polska dla TVN24

Operator proponował swoim klientom możliwość wymiany starej karty SIM na nową i jeżeli ktoś jeszcze z tego rozwiązania nie skorzystał, dalej ma taką możliwość. Szczególnie osoby, które mają karty SIM starsze, niż 6 lat. Operator stworzył specjalną stronę informującą o procesie wyłączania 3G, a kartę możemy wymienić w dowolnym sklepie T-Mobile.

Źródło: TVN24 / T-Mobile, fot. Depositphotos/Tarkus

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw