Pomarańczowe logo firmy "orange" jako szyld sklepu

Koniec sieci 3G w Orange. Podano kluczowe terminy

2 minuty czytania
Komentarze

Orange ogłosił swoje plany związane z wygaszaniem sieci 3G. Proces ten potrwa około dwóch lat i obejmie całą Polskę. Niektórzy klienci pomarańczowego operatora będą musieli podjąć pewne kroki, by nadal korzystać z usług telekomunikacyjnych.

Orange rezygnuje z 3G

Wygaszanie 3G przez Orange ma związek ze zbyt małą pojemnością sieci. Przybywa urządzeń łączących się z siecią komórkową, więc żeby zapewnić możliwość korzystania z szybkiego internetu, trzeba zwiększyć pojemność. Pomarańczowy operator chce to osiągnąć poprzez wykorzystanie wyższej generacji sieci. 3G w Orange działa obecnie w paśmie 900 MHz. Po wyłączeniu tej sieci będzie można przeznaczyć pasmo na łączność LTE. Podobne kroki podjął jakiś czas temu T-Mobile.

Proces wyłączania 3G w Orange rozpocznie się w drugiej połowie września 2023 roku. Na początku obejmie powiaty wieruszowski, wieluński, pajęczański oraz złotowski i częściowo pilski i wałecki. W październiku 2023 roku 3G zostanie wyłączone na pozostałym obszarze powiatów pilskiego i wałeckiego oraz w powiatach sieradzkim, zduńskowolskim, łaskim, poddębickim, czarnkowsko-trzcianeckim, chodzieskim, obornickim i wągrowieckim. Kolejny etap jest przewidziany na 2024 rok, a 3G u pomarańczowego operatora ma zostać całkowicie wyłączone do końca 2025 roku.

Wygaszanie sieci 3G nie powinno spowodować negatywnych konsekwencji dla użytkowników, o ile posiadane przez nich telefony i karty SIM dają możliwość korzystania z LTE. Jak to sprawdzić? Można wysłać bezpłatny SMS o treści KARTA pod numer 80233 (dotyczy to także osób z numerami w nju mobile). Użytkownicy Orange Flex mogą sprawdzić telefon i kartę za pomocą czatu w aplikacji. Orange uruchomił też specjalną stronę, na której można sprawdzić, czy nasz telefon jest rekomendowany do obsługi VoLTE u pomarańczowego operatora.

Orange zapewnia, że w razie potrzeby karty SIM można bezpłatnie wymienić na nowe w salonach. Użytkownicy nju mobile mogą też dokonać wymiany poprzez formularz dostępny po zalogowaniu na konto oraz łącząc się z infolinią (*610).

źródło: informacja prasowa

Motyw