Obejrzałem wygenerowaną przez AI reklamę pizzerii. To większy koszmar niż pizza z ananasem

2 minuty czytania
Komentarze

Użytkownicy Reddita znów udowadniają, że z nadmiaru wolnego czasu człowiek… zaczyna robić dziwne rzeczy. Jeden z uczestników subreddita Midjourney, skupiającego społeczność wokół generatora obrazków opartego o AI i uczenie maszynowe, spędził trzy godziny na montowaniu 30-sekundowej reklamy nieistniejącej pizzerii. Co ciekawe, do jej stworzenia wykorzystał wyłącznie narzędzia, których działanie jest oparte o sztuczną inteligencję.

„Jak rodzina, tylko z większą ilością sera!”

To byłby nawet świetny slogan reklamowy, gdyby nie fakt, że nagrania dostarczone przez Runway Gen-2 sprawiają, że odczuwam strach, a nie ochotę na pizzę. Wiecie, jakby ktoś Wam hawajską pakował do buzi. Choć w moim przypadku, arcynemesis jest nie ananas a ogórek.

Sama reklama od technicznej strony nie jest oczywiście zła, a swoim klimatem przypomina podobne rolki z połowy lat 80. Jednakże, program do generowania klipów nie radzi sobie jeszcze zbyt dobrze ludzkimi ekspresjami na twarzy i odtwarzaniem naturalnego ruchu, przez co zbyt często one wykrzywiają się w niespodziewany, momentami makabryczny sposób. Jakby to ta słynna młodzież powiedziała, paliwo dla koszmarów! Spójrzcie tylko sami na 30-sekundowy klip, reklamujący pizzerię Pepperoni Hug Spot.

Jakie narzędzia AI zostały wykorzystane do stworzenia reklamy pizzerii?

Jak wspomniałem na początku, wszystkie treści na nagraniu zostały wygenerowane przez AI. Klipy, statyczne obrazki, nagrania dźwiękowe oraz tekst i scenariusz. Oto lista aplikacji, z jakich skorzystał autor tego koszmarnego dzieła. Warto też zaznaczyć, że całość została zmontowana za pomocą Adobe AfterEffects.

  • Scenariusz — ChatGPT, na modelu GPT-4
  • Grafiki — Midjourney
  • Klipy filmowe — Runway Gen2
  • Syntezator mowy — Eleven Labs
  • Muzyka — SOUNDRAW AI Music

Warto zaznaczyć, że dokładnie rok temu (kwiecień 2022 r.), większość z tych narzędzi nie była jeszcze w ogóle dostępna! No i samo Midjourney nie było w stanie tworzyć tak zaawansowanych grafik. Niektórzy komentujący na Reddicie porównują obecny status AI do Yahoo w 1998 r., które raczkowało na polu wyszukiwarek internetowych. I szczerze? Aż trudno sobie wyobrazić, co może się dziać za 5 lub 10 lat na polu sztucznej inteligencji.

fot. Reddit / u/PizzaLater

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to scenariusz, gdzie za kilka lat, większość reklam będzie tworzone całkowicie przez AI, a człowiek będzie jedynie wskazywał materiał źródłowy i wysyłał do odtwarzania w telewizjach i na stronach internetowych. Choć już teraz pojawia się całe mnóstwo narzędzi, które w montażu mocno pomagają… i nie minie pewnie przesadnie dużo czasu, gdy ludzki czynnik stanie się w tym procesie praktycznie zbędny. Czy tak będzie w rzeczywistości? Czas pokaże.

zdjęcie główne: Reddit / u/PizzaLater

Motyw