Negocjacje dotyczące ewentualnej umowy pomiędzy Samsungiem i LG w sprawie dostaw paneli OLED, które były zawieszone, zostały wznowione. Umowa ta dotyczy w głównej mierze telewizorów. Dzięki niej jeden z koreańskich gigantów mógłby sobie pozwolić na większą dywersyfikację dostaw komponentów, a drugi miałby duży zastrzyk finansowy.
Samsung i LG negocjują umowę w sprawie OLED
Według informacji opublikowanych przez The Elec, koreańskie giganty elektroniczne wznowiły rozmowy dotyczące dostaw paneli OLED. Źródła zaznajomione z tematem podają, że umowa obejmuje dostawę 200 000 do 300 000 białych paneli OLED (W-OLED). I żeby już Was nie trzymać w niepewności: chodzi tu o dostawy od LG Display dla Samsunga. Warto tu dodać, że Samsung zamknął swoją działalność związaną z panelami LCD w 2022 roku, a obecnie korzysta głównie z dostawców chińskich. Dzięki dostawom OLED od LG mógłby sobie pozwolić na zwiększenie udziałów w tym segmencie rynku, co było docelowym planem firmy przed wydarzeniami z 2019 roku.
Umowa z LG Display pozwoliłaby Samsungowi na dywersyfikację oferty w segmencie średnim i wysokim oraz na uzyskanie przewagi negocjacyjnej wobec innych dostawców. Ponadto umowa ta zmniejszyłaby zależność Samsunga od chińskich dostawców paneli LCD, co z kolei wpłynęłoby na poprawę sytuacji LG. Tu warto dodać, że w ostatnich latach LG Display odnotowało spadek wyników finansowych, a umowa z Samsungiem mogłaby pomóc w poprawie sytuacji finansowej firmy. Współpraca z Samsungiem, jednym z największych graczy na rynku, mogłaby również zwiększyć reputację LG Display i przyczynić się do zdobycia nowych klientów.
Samsung i LG już wcześniej próbowały się dogadać
Wcześniejsze próby zawarcia umowy pomiędzy Samsungiem i LG Display nie przyniosły rezultatów. Powodem były różnice zdań dotyczące ustalenia cen paneli OLED. Nieporozumienia te doprowadziły do zawieszenia rozmów w lipcu 2022 roku. Ostateczne warunki umowy oraz jej przyszłość są wciąż nieznane.
Wznowione rozmowy między Samsungiem i LG w sprawie umowy dostawy paneli OLED mogą przynieść korzyści obu firmom, zarówno finansowe, jak i rynkowe. Samsung mógłby dywersyfikować swoją ofertę telewizorów w segmencie średnim i wysokim, a LG Display miałoby szansę na poprawę sytuacji finansowej i zwiększenie swojej reputacji na rynku. Wynik negocjacji będzie wpływać na przyszłość rynku telewizorów i technologii OLED, a ostateczne warunki umowy pozostają wciąż nieznane.