LINKI AFILIACYJNE

Parallel Ads, czyli reklama nowej generacji. Young Leosia na Camp Nou rozbudziła dyskusję o technologii

8 minut czytania
Komentarze

Niedawno w środowisku piłkarskim i muzycznym wybuchła wielka dyskusja dotycząca „rzekomych” reklam Young Leosi oraz innych polskich artystów na stadionie FC Barcelony, czyli Camp Nou. Przy okazji tych rozmów wielokrotnie pojawiał się temat Parallel Ads. W związku z tym warto usystematyzować swoją wiedzą dotyczącą tej ciekawej technologii.

Parallel Ads czy prawdziwy baner reklamowy?

Wyobraź sobie taką sytuację — mamy niedzielę, godzina 16:00 — jesteś już po rosołku i schabowym oraz seansie Familiady. Naturalnie kolejnym przystankiem w rozkładzie jazdy jest mecz twojej ulubionej drużyny piłkarskiej zza granicy. Włączasz transmisję ze spotkania w polskiej telewizji, a tutaj… chwila, czy to reklama Young Leosi na 100-tysięcznym stadionie, gdzieś kilka tysięcy kilometrów stąd? Tak, to wcale nie są zwidy spowodowane złotym trunkiem stojącym obok kanapy!

Bardzo możliwe, że taka reakcja towarzyszyła wszystkim widzom meczu FC Barcelony z Valencią, który został rozegrany 5 marca. Wówczas na Camp Nou, czyli stadionie katalońskiego zespołu były wyświetlane między innymi reklamy promujące polski album hip-hopowy Club2020. Naturalnie taki stan rzeczy mógł mieć miejsce przy okazji współpracy Katalończyków ze Spotify, które jest nie tylko ich głównym sponsorem, ale również tytularnym partnerem obiektu, oficjalnie nazywającego się przecież Spotify Camp Nou.

Zobacz też: Co oglądać na Netflix, czyli zestawienie nowości, które warto obejrzeć

W skład polskiego kolektywu wchodzi między innymi Taco Hemingway, OKI, Young Leosia czy zespół Dwa Sławy, więc to właśnie ich „ksywki” były wyświetlane na bandach reklamowych ustawionych wokół murawy. Co ciekawe wielu doświadczonych internautów szybko ukróciło podekscytowanych fanów wytwórni 2020, twierdząc, że tak naprawdę na Camp Nou wyświetlane są kompletnie inne treści, a „polskie reklamy” to jedynie twór realizatora, który stosuje technologię Parallel Ads.

Czym jest Parallel Ads?

W tym miejscu warto zadać sobie pytanie, czym jest Parallel Ads? W największym skrócie jest to system, który pozwala realizatorom transmisji na nakładanie kilku różnych od siebie obrazów na transmisję danego wydarzenia sportowego. Naturalnie mowa tu o treściach wyświetlanych właśnie na banerach reklamowych. Cała technologia jest o tyle skomplikowana, ponieważ w rzeczywistości bandy nie mogą przecież wyświetlać zielonych plansz — widzowie zgromadzeni na stadionie również muszą być częstowani serią reklam.

W związku z tym realizatorzy są zmuszeni do nieco większego wysiłku, a cała magia zaczyna się już przy samych banerach. Są one bowiem zbudowane z nowoczesnych wyświetlaczy LED, charakteryzujących się bardzo szybkim odświeżaniem obrazu. Wykorzystanie właśnie tego elementu pozwala operatorom na przemycenie kilku różnych reklam przenikających się nawzajem. Oczywiście ludzkie oko nie jest w stanie wychwycić ich wszystkich, więc widzi tylko „podstawową wersję”, jednak odpowiednio skalibrowane kamery bez problemu wyłapują inne wyświetlane treści.

W praktyce realizatorzy mogą otrzymać cztery różne warianty obrazu z banerów reklamowych. Pierwszy z nich widzi publiczność zgromadzona na stadionie, a kolejne trzy przechwytują kamery dostosowane do klatkarzu z band. Następnie system rozdziela wersje transmisji na poszczególne rynki i właśnie w taki sposób, kibice z Azji oglądając mecz angielskiej Premier League mogą zobaczyć reklamy swojego lokalnego piwa, a Amerykanie, widząc to samo spotkanie, dojrzą na banerach spoty producenta samochodów osobowych.

Cóż, w ostatecznym rozrachunku Parallel Ads okazuje się nie być tak skomplikowaną technologią, a główną rolę odgrywa tu odświeżanie kamer i wyświetlaczy oraz oczywiście klatkaż. Tymczasem najbardziej dociekliwi czytelnicy mogą zadawać sobie pytanie, po co w ogóle realizatorzy mają zawracać sobie głowę dostosowywanie reklam pod dany rynek? Odpowiedź wydaje się banalna — naturalnie chodzi o pieniądze!

Zakładając, iż dzięki Parallel Ads organizator meczu może wyświetlić cztery razy więcej reklam niż klasycznie, oznacza, że na jego konto wpłynie cztery razy więcej pieniędzy od sponsorów, którzy zapłacili, aby logo ich firmy znalazło się na bandzie w trakcie tego spotkania. Koniec końców dzięki tej technologii zadowolony jest realizator, reklamodawca, kibic oraz organizator meczu! Mnóstwo pieczeni na jednym ogniu.

Wróćmy do Young Leosi…

Okej, wszelkie wątpliwości dotyczące Parallel Ads zostały rozwiane, więc jeszcze na chwilę warto wrócić do tematu polskiego kolektywu 2020 i reklam na Camp Nou. Okazuje się, że wbrew opinii wielu internautów spoty naszej rodzimej grupy hip-hopowej… faktycznie pojawiły się na stadionie FC Barcelony i wcale nie był to wytwór opisanej powyżej technologii!

https://www.instagram.com/reel/Cpb81-KAvsi

Oznacza to, że kibice zgromadzeni na stadionie mogli na własne oczy zobaczyć reklamy polskiego albumu muzycznego! Najprawdopodobniej taki stan rzeczy jest związany ze współpracą kolektywu 2020 z platformą streamingową Spotify. Powiązania Camp Nou z muzycznym serwisem zostały już wyjaśnione powyżej, więc wszystko składa się w logiczną całość.

Cóż, teraz nie pozostaje nam nic innego jak wyczekiwać na kolejne polskie akcenty wyświetlane na stadionie FC Barcelony. Kto wie, może przy okazji promocji nowego albumu Boysów czy Akcentu na Camp Nou będziemy mogli zobaczyć reklamy z Marcinem Millerem i Zenonem Martyniukiem. Tak tylko sobie marzę…

Sport — oferty bukmacherów

Oglądając transmisję z meczu piłki nożnej, niekoniecznie możemy być pewni, że to, co widzimy na ekranie widza również kibice zgromadzeni na stadionie. W związku z tym swój wzrok warto skierować w stronę legalnych polskich bukmacherów. W końcu co stoi na przeszkodzie, aby podgrzać emocje związane ze sportową rywalizacją jednym czy dwoma kuponami? Poniżej znajdziecie dokładną rozpiskę ofert powitalnych od: Fuksiarz.pl, Betfan, Superbet, Fortuna oraz STS.

W tym pierwszym przypadku – klikając w link, przysługuje Wam promocja na pierwszy zakład bez ryzyka do 500 zł. Na drugiej platformie także funkcjonuje specjalna promocja – aby skorzystać z oferty powitalnej, wystarczy wpisać kod ANDROID. W ramach promocji wpłacając minimum 50 złotych, od razu otrzymacie bonus o wartości 200% wpłaty (do 300 zł). Z kolei trzeci bukmacher oferuje 34 złote w formie freebetu przy wpłacie depozytu w wysokości co najmniej 50 złotych. Aby aktywować promocję, przy rejestracji należy użyć kodu ANDROID.

Przechodząc dalej Fortuna dla graczy zakładających konto przy użyciu kodu ANDROID, przyznaje bonus w wysokości 30 złotych (20 za rejestrację i 10 za pierwszy depozyt). Dodatkowo trzy pierwsze zakłady o łącznej wartości 600 złotych (100, 200 i 300 zł) są bez ryzyka. Ostatni z wymienionych serwisów, czyli STS w promocji powitalnej oferuje profit od wpłaty pierwszych trzech depozytów. Dodatkowy zastrzyk gotówki w wysokości 60 zł możesz zdobyć za wykonanie zadań. Wystarczy, że zagrasz 6 kuponów, które spełniają warunki określone na stronie z zadaniami. Poniżej znajdziecie schemat działania pierwszej z wymienionych promocji powitalnych.

  • za pierwszą wpłatę: 100% wpłaconej kwoty, maksymalnie 300 zł,
  • za drugą wpłatę: 50% wpłaconej kwoty, maksymalnie 500 zł,
  • za trzecią wpłatę: 50% wpłaconej kwoty, maksymalnie 700 zł.
    • Łącznie możesz zyskać aż 1500 zł.

BONUS 500 ZŁ

  • Pierwszy zakład bez ryzyka do 500zł
  • Cashback bez limitu do 200zł
  • Korzystne kursy

Bukmacherska Sp. z o.o. to legalny bukmacher posiadający zezwolenie Ministerstwa Finansów. Udział w nielegalnych grach hazardowych jest karany. Hazard związany jest z ryzykiem. 18+

BONUS 200%

  • Bonus 200% od pierwszej wpłaty
  • 50 złotych co poniedziałek w grach karcianych
  • Promocje Matchday Boost (zwiększone kursy na wybrane wydarzenia)

Skopiuj kod


Betfan Sp. z o.o. to legalny bukmacher posiadający zezwolenie Ministerstwa Finansów. Udział w nielegalnych grach hazardowych jest karany. Hazard związany jest z ryzykiem. 18+

FREEBET 34 ZŁ

  • 34 złote w formie freebetu
  • Odbierz 22 złote freebetu po wpłacie 20 złotych
  • Ruletka Super spin (wylosuj bonusy oraz darmowe freebety)

Skopiuj kod


Superbet Zakłady Bukmacherskie Sp.z o.o. to legalny bukmacher posiadający zezwolenie Ministerstwa Finansów. Udział w nielegalnych grach hazardowych jest karany. Hazard związany jest z ryzykiem. 18+

600 ZŁ BEZ RYZYKA

  • 20 złotych za rejestrację
  • 10 złotych za pierwszy depozyt
  • Trzy zakłady bez ryzyka za 100, 200 i 300 złotych

Skopiuj kod

Fortuna Online Zakłady Bukmacherskie Sp. z o.o. to legalny bukmacher posiadający zezwolenie Ministerstwa Finansów. Udział w nielegalnych grach hazardowych jest karany. Hazard związany jest z ryzykiem. 18+

BONUS 1560 ZŁ

  • Bonus od wpłaty pierwszych trzech depozytów
  • 60 złotych za wykonanie zadań
  • Łącznie można zyskać aż 1560 złotych

Skopiuj kod

STS SA to legalny bukmacher posiadający zezwolenie Ministerstwa Finansów. Udział w nielegalnych grach hazardowych jest karany. Hazard związany jest z ryzykiem. 18+

Źródła: Red Shark, Sony & TGI Sport, fot. Discovery/TVN

Motyw