Widok na front sklepu Orange z logo firmy, wystawami sklepowymi i napisem "Witaj" na szybie.

Oto „pierwsze światłowodowe miasto” w Polsce. Za inwestycją stoi Orange

2 minuty czytania
Komentarze

Orange stawia na rozwój szybkiego internetu. Pomarańczowy operator w jednym z polskich miast zamierza objąć nim niemal każde gospodarstwo domowe. Wiemy, jak na ten moment wychodzi realizacja tego zadania.

Orange i światłowodowe miasto

Trzebiatów ma ok. 10 tysięcy mieszkańców i leży ok. 8 km od Bałtyku. Jak przekonuje Orange, do końca roku ta miejscowość będzie pierwszym miastem w Polsce, w którym w zasięgu sieci światłowodowej będą niemal wszystkie gospodarstwa domowe. Do tej pory pomarańczowemu operatorowi udało się położyć we wspomnianej lokalizacji 128 km światłowodów, dzięki czemu możliwość korzystania z internetu o prędkości do 1 Gb/s ma mieć ok. 70% mieszkańców.

Orange zaznacza, że wybrał Trzebiatów jako poletko eksperymentalne ze względu na kwestie biznesowe, wielkość miejscowości, techniczne możliwości, a także przychylność lokalnych władz.

Niewielu zdaje sobie sprawę, że aż 75 proc. czasu potrzebnego na realizację inwestycji zajmuje uzyskanie wszystkich, potrzebnych zgód. Wsparcie władz miasta w tym kontekście jest nieocenione. W przypadku Trzebiatowa – i wielu innych miast – nasze inwestycje światłowodowe przekładają się na lepszy komfort życia mieszkańców, łatwiejsze prowadzenie biznesu i oszczędności w budżecie miasta.

– wyjaśnia pomarańczowy operator.

W całej Polsce Orange ma 195 tysięcy km linii światłowodowej.

Czytaj także: Orange z nową ofertą na światłowód. Będzie szybciej… i za darmo przez pierwsze miesiące

Jeśli chcecie sprawdzić, z jakiego internetu możecie korzystać w swojej okolicy, powstała specjalna baza, dzięki której jest to możliwe. SIDUSIS, czyli System Informacyjny o Dostępie do Usług Stacjonarnego Internetu Szerokopasmowego ma informacje o tym, jacy operatorzy oferują swoje usługi w danej lokalizacji oraz które firmy planują rozpocząć tam inwestycje w internet szerokopasmowy.

źródło: informacja prasowa, zdjęcie główne: YouTube/Orange Polska

Motyw