logo t-mobile

T-Mobile oszukiwał klientów? Operator odpowiada na oskarżenia dotyczące głośnej promocji

3 minuty czytania
Komentarze

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zainteresował się głośną promocją T-Mobile, w ramach której użytkownicy mogą otrzymać przez rok 1200 GB internetu. Zdaniem UOKiK hasło akcji może wprowadzać w błąd, a jej reklamy są nieczytelne. Magentowy operator odniósł się już do sprawy.

UOKiK wszczyna postępowanie przeciwko T-Mobile

UOKiK ma zastrzeżenia do promocji T-Mobile, w ramach której można uzyskać 1200 GB internetu przez rok w formie 12 pakietów po 100 GB. Warunkiem przyznawania każdego kolejnego pakietu jest odnowienie się odpowiedniej taryfy Bez Limitu, do czego są potrzebne odpowiednie środki na koncie. W najnowszej odsłonie akcji trzeba korzystać co najmniej z taryfy Bez Limitu L+, co wiąże się z opłatą w wysokości 35 zł miesięcznie.

UOKiK nie kwestionuje samych zasad promocji, ale sposób jej reklamowania przez magentowego operatora. Szczegółowe warunki promocji są zapisane w materiałach handlowych kilkanaście razy mniejszą czcionką niż jej główne hasło, przez co, zdaniem urzędu, nawet najbardziej uważny konsument nie ma możliwości poznania szczegółów akcji.

Po zapoznaniu się z reklamą konsument powinien mieć ogólne, ale zgodne z rzeczywistością, wyobrażenie na temat prezentowanej oferty. Tymczasem hasło promocyjne T-Mobile może sugerować otrzymanie jednorazowego pakietu danych o wielkości 1200 GB, nie zaś kilkanaście mniejszych pakietów pod warunkiem uiszczania opłaty cyklicznie. Gdyby konsumenci od razu dysponowali pełnymi informacjami dotyczącymi promocji i wiedzieli, że muszą w ciągu roku wydać co najmniej 420 zł, aby dostawać co miesiąc 100 GB internetu, mogliby nie zdecydować się na skorzystanie z oferty.

– mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko magentowemu operatorowi, w przypadku potwierdzenia zarzutów na telekom może zostać nałożona kara w wysokości do 10% obrotów.

T-Mobile pozytywnie ocenia swoje działania, ale jest gotowy do ustępstw

t-mobile

T-Mobile twierdzi, że jego oferta z 1200 GB w momencie rynkowego debiutu była najciekawszym i jednym z najbardziej opłacalnych na polskim rynku rozwiązaniem dla osób z numerem na kartę. Operator twierdzi, że typowe dla usług na kartę jest to, iż korzystanie z bonusów jest uzależnione od posiadania aktywnego konta lub pakietu, co przeważnie oznacza konieczność comiesięcznych doładowań.

Na przestrzeni blisko rocznej obecności oferty na rynku otrzymaliśmy setki pozytywnych sygnałów od klientów na temat samej oferty i zaledwie kilka zgłoszeń związanych z jej komunikacją. Niemniej, jeśli w ocenie UOKiK-u komunikacja oferty nie była wystarczająco jasna, jesteśmy gotowi ją poprawić, tak by zadbać o zadowolenie jak największej liczby klientów. W najbliższych dniach przekażemy UOKiK-owi materiały związane z promowaniem oferty i będziemy współpracować z urzędem, by poprawić komunikację oferty na taką, która nie pozostawia wątpliwości co do jej warunków.

– czytamy w oświadczeniu T-Mobile.

Magentowy operator stwierdził również, że jego oferta zyskała uznanie zarówno klientów, jak i konkurencji. Ostatnio informowaliśmy o promocji w Orange na kartę, której elementem jest właśnie 12 pakietów po 100 GB przyznawanych pod warunkiem utrzymania aktywnej usługi kosztującej 31 zł miesięcznie.

źródło: UOKiK, T-Mobile, zdjęcie główne: Mika Baumeister/Unsplash

Motyw