Fasada sklepu Media Expert w kolorze żółtym z dużym logo i napisem "Włączamy niskie ceny!". Obok, duży ekran z wyświetlanymi aplikacjami.

Reklamacja w Media Expert. Jak ją prawidłowo złożyć i ile mamy na to czasu

6 minut czytania
Komentarze

Reklamacja w Media Expert, czyli jednym z największych sklepów z elektroniką użytkową, przebiega na takich samych zasadach, jak wszędzie. Reklamacja jest bowiem terminem określonym przez prawo, a w zasadzie jest narzędziem w kwestii rękojmi towaru. Tutaj sklepy muszą dostosować się do litery prawa, więc reklamacja w Media Expert przebiega na określonych warunkach. Oto, co należy o niej wiedzieć i jak ją poprawnie przygotować.

Reklamacja w Media Expert – rękojmia a gwarancja

Media Expert sklep stacjonarny
Fot. Media Expert

Zanim przejdziemy do sposobów na to, by złożyć reklamację w Media Expert, warto wyjaśnić jedną bardzo ważną kwestię. Czym w zasadzie jest sama reklamacja. Dobrze tłumaczy to UOKiK, czyli Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na swojej stronie o zasadach reklamacji. Otóż reklamacja to nic innego, jak żądanie klienta, by kupiony przez niego towar, był pozbawiony wad. Jeżeli te występują, to konsument ma prawo złożyć reklamacje i w tejże określić swoje żądania. Może to być doprowadzenie towaru do stanu zgodności z umową (naprawa lub wymiana), ale także zwrot środków (części lub całkowite przy odstąpieniu od umowy). Podstawą do przeprowadzenia reklamacji będzie rękojmia lub gwarancja.

  • Rękojmia obowiązuje przez okres 2 lat od momentu zakupu danego przedmiotu. Termin ten może ulec skróceniu do roku, jeżeli mowa o towarach używanych, ale o tym konsument powinien być poinformowany przed dokonaniem zakupu. Przez pierwsze 12 miesięcy domniema się, że wada towaru istniała już w momencie sprzedaży sprzętu i to przedsiębiorca powinien udowodnić, że wada powstała z winy konsumenta. Jeżeli wada zostanie zauważona między 12. a 24. miesiącem od wydania towaru, to już na konsumencie może spoczywać udowodnienie, że wada towaru istniała w momencie zakupu (np. materiały kiepskiej jakości).
  • Gwarancja obowiązuje według zasad, które ustalił gwarant, czyli np. producent sprzętu. Tym samym jej okres zależny jest od wielu czynników i zazwyczaj jest to 12 miesięcy, choć istnieją też gwarancje na 2 lata i dłuższe.

Składając więc reklamacje w Media Expert należy pamiętać o powyższych informacjach, by przy dokonywaniu zgłoszenia wiedzieć, z czego się korzysta. Gwarancja po wymienia sprzętu na nowy lub istotnych naprawach biegnie bowiem od początku. Jeżeli więc okres gwarancji na dany sprzęt już się skończył, to reklamacja może występować na zasadach rękojmi.

Zobacz też: Zwrot towaru w Media Expert – wszystko, co trzeba wiedzieć.

Reklamacja Media Expert – jak złożyć reklamacje w sklepie?

Media Expert reklamacje

Reklamacja w Media Expert może przebiegać na kilka sposobów i to od klienta zależy, z którego zamierza skorzystać. Na stronie sklepu znajduje się specjalna sekcja, która zawiera tak naprawdę trzy drogi przeprowadzenia reklamacji w Media Expert.

Pierwszą z nich jest zgłoszenie reklamacji bezpośrednio do producenta sprzętu. Na stronie Media Expert można wpisać nazwę producenta i dostaniemy informacje, które pozwolą nam zgłosić reklamację bezpośrednio u niego. Mowa tutaj o numerze telefonu do serwisu czy adresie strony internetowej, gdzie będzie można zgłosić żądanie reklamacyjne. Składając reklamację w ten sposób skracamy jej czas, ponieważ pomijamy poniekąd „pośrednika”, jakim jest sam sklep.

Drugim sposobem na to, by reklamacja w Media Expert doszła do skutku, jest wypełnienie zgłoszenia przez Internet. Tam będziemy musieli podać rodzaj zgłoszenia (np. otrzymaliśmy towar uszkodzony, towar przestał działać czy zamówienie jest niekompletne). Następnie będziemy musieli wypełnić zgłoszenie, a w nim wpisać opis produktu i jego wad, numer seryjny urządzenia i nawet zdjęcia uszkodzeń, a do tego nasze dane.

Ostatnią z możliwości złożenia reklamacji w Media Expert jest przyjście do sklepu stacjonarnego i tam uzupełnienie zgłoszenia. Dodajmy też, że na stronie sklepu można sprawdzić także status naszego zgłoszenia reklamacyjnego, którego numer dostaniemy po przejściu przez stosowne formalności.

Reklamacja Media Expert – ile czasu na rozpatrzenie reklamacji ma sklep?

Fot. Media Expert

Przedsiębiorca ma 14 dni kalendarzowych na rozpatrzenie reklamacji od dnia jej złożenia, jeżeli ta dotyczy naprawy towaru, wymiany towaru na nowy lub obniżenia ceny towaru. Poniżej jeszcze dość istotna informacja, która może pomóc w podjęciu decyzji, odnośnie wybrania sposobu składania reklamacji w Media Expert.

Pamiętaj, że w przypadku dwóch ostatnich opcji (reklamacja przez formularz na stronie sklepu lub wizytę w placówce – dopisek redakcji) do ustawowego terminu 14 dni na realizację reklamacji należy doliczyć czas potrzebny na przesłanie przez nas produktu do serwisu producenta. Z tego powodu złożenie reklamacji za pośrednictwem sklepu trwa dłużej niż bezpośrednio w serwisie.

Informacja ze strony sklepu Media Expert

Dodajmy także jedną istotną rzecz – sam fakt uznania reklamacji przez sklep w ciągu tych 14 dni, nie oznacza, że sprzęt zostanie naprawiony czy wymieniony w tym właśnie czasie. To jedynie czas jaki ma sprzedawca na odniesienie się do przesłanej reklamacji, więc po jej uznaniu na urządzenie i tak będziemy musieli czekać. Jeżeli w ciągu 14 dni od jej złożenia, przedsiębiorca nie ustosunkuje się do niej, ta uznawana jest za zasadną.

Zobacz też: Zwrot towaru w NeoNet – wszystkie informacje w jednym miejscu.

Reklamacja Media Expert – czy potrzebny jest dowód zakupu (paragon lub faktura)?

Można złożyć reklamację w Media Expert nie posiadając dowodu zakupu, czyli paragonu lub faktury. Tutaj jednak trzeba będzie wykazać, czyli udowodnić, że za sprzęt się zapłaciło. Transakcję można wykazać wskazując miejsce i datę zakupu, a jeżeli płaciło się kartą lub przelewem, to przydatny będzie wyciąg bankowy.

Reklamacja Media Expert – czy potrzebne jest oryginalne opakowanie?

Dobra wiadomość jest taka, że do złożenia reklamacji w Media Expert nie potrzebujemy oryginalnego opakowania, w którym dostaliśmy sprzęt. Urządzenie trzeba oczywiście odpowiednio zabezpieczyć przed samą wysyłką, ale niekoniecznie musi być to oryginalne opakowanie.

Źródło: Media Expert

Motyw