Neonet zwrot towaru w sklepie

Neonet zwrot towaru. Jak zwrócić, co możemy oddać i ile mamy na to czasu

4 minuty czytania
Komentarze

Zdarza się, że kupiony produkt nie spełnia oczekiwań, lub jest wadliwy. W takiej sytuacji przedmiot można oddać. W Neonet zwrot towaru jest możliwy, ale żeby przebiegł sprawnie, warto znać procedury i warunki.

Neonet zwrot towaru — informacje podstawowe

Fot. Neonet

Neonet jest sklepem oferującym sprzęt AGD, RTV i IT. Dużą popularnością cieszy się dystrybucją produktów w internecie na stronie neonet. Sieć posiada także blisko 300 sklepów na terenie całego kraju.

Jak podaje UOKiK, w przypadku dystrybucji stacjonarnej sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu niewadliwego towaru, jeżeli klient się rozmyślił. W przypadku produktu wadliwego zwrot może być dokonany na zasadach rękojmi. Stacjonarnie, obowiązywać może regulamin sklepu. Sprawdźmy więc jak przebiega zwrot towaru w Neonet.

Jak zrobić zwrot towaru w Neonet?

Decydując się na zakup przez internet, kupujący ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży bez podania przyczyny. Neonet zwrot towaru kupionego na stronie przyjmuje jedynie przez odesłanie przedmiotu. Towaru kupionego przez internet nie można oddać w salonach sieci Neonet.

Fot. Neonet

Zwrot towaru w Neonet nabytego w sklepie internetowym rozpoczyna się przez wypełnienie wniosku, który znajdziecie tutaj. Podań należy dane osoby składającej zwrot, dane zakupu, a więc numer zamówienia, faktury lub paragonu. Na końcu formularza wybrać można z listy zwracany produkt. Następnie sklep poda przebieg i informacje niezbędne do wysyłki przedmiotu.

Zwrot towaru stronie Neonet jest najwygodniejszą metodą. Odstąpić od umowy sprzedaży można także wysyłając inny formularz drogą mailową lub pocztą. Zwracane przedmioty należy odesłać lub przekazać do działu reklamacji, a koszty odesłania towaru ponosi kupujący.

Neonet zwrot towaru — ile czasu na zwrot?

W Neonet zwrot towaru zakupionego na stronie internetowej zrobić można w terminie 14 dni od daty wydania towaru. Na decyzję o odesłaniu przedmiotu mamy więc dwa tygodnie od jego otrzymania.

Zobacz też: Media Expert i zwrot towaru. Co możemy zwrócić, ile mamy na to czasu i jak to zrobić

Neonet i zwrot towaru — kiedy środki wrócą na konto?

Fot. Paweł Czerwiński

Sklep Neonet nie spieszy się z odesłaniem środków. Jak podaje regulamin, sklep zwróci wszystkie płatności razem z kosztem dostawy maksymalnie w ciągu 14 dni od poinformowania o zwrocie. Środki zwrócone będą sposobem płatności użytym do opłacenia zamówienia. Zwrot płatności może zostać wstrzymany do czasu otrzymania zwracanego towaru lub do czasu dostarczenia dowodu odesłania.

Neonet zwrot towaru — czy zwroty w sklepach stacjonarnych są możliwe?

Jak podaje strona sklepu, w Neonet zwrot towaru kupionego przez internet możliwy jest jedynie przez dostarczenie przedmiotu do działu reklamacji. Niemożliwe jest oddanie towaru kupionego przez internet w salonach sieci Neonet.

Kupując stacjonarnie, towar zwrócić można bez podania przyczyny w terminie do 30 dni od dnia dokonania zakupu. Należy pamiętać, że zwrotu można dokonać jedynie w sklepie, w którym przedmiot został kupiony. W tej sytuacji kupujący może złożyć ustne oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży. W takiej sytuacji nie trzeba wypełniać papierowych formularzy. W Neonet zwrot towaru w sklepie stacjonarnym jest więc łatwe, a proces powinien być sprawny.

Neonet zwrot towaru — czy można oddać towar używany?

Towar zwracany w Neonet może być używany. Musi być jednak kompletny i nie może nosić śladów użytkowania wykraczających poza zwykłe korzystanie z urządzenia. Mała rysa nie powinna stanowić problemu, natomiast zwrot smartfona ze zbitym ekranem jest niemożliwy.

Fot. Ali Abdul Rahman

Neonet zwrot towaru — tego nie można zwrócić

Prawo do odstąpienia umowy, a więc zwrotu towaru w Neonet nie przysługuje w kilku przypadkach, które sklep wyszczególnia na stronie. Zwrócić nie można:

  • Produktów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności do użycia
  • Produktów dostarczanych w zapieczętowany opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względów higienicznych lub ze względu na ochronę zdrowia. Ten punkt dotyczyć może słuchawek dokanałowych
  • Produktów, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami
  • Nagrań dźwiękowych, wizualnych lub programów komputerowych dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
  • Produktów dystrybucji cyfrowej, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeśli został on aktywowany

Źródło: Neonet

Motyw