Amerykańskie uniwersytety mają problem z Rosją

FBI rekomenduje instalowanie ad blocków. Ale z całkowicie innego powodu niż ci się wydaje

2 minuty czytania
Komentarze

Czy zdarzyło się Wam kiedykolwiek zainstalować jakiegokolwiek ad blocka, czyli w gruncie rzeczy program blokujący irytujące reklamy w przeglądarce? Okazuje się, że takie rozwiązanie zaleca samo FBI, czyli amerykańska agencja rządowa odpowiedzialna między innymi za bezpieczeństwo w sieci. W raporcie przygotowanym przez Federalne Biuro Śledcze dowiemy się między innymi o potencjalnych oszustwach, na które są narażeni internauci.

Pora zacząć blokować reklamy! Tak zaleca FBI

Pora zacząć blokować reklamy! Tak zaleca FBI

Aplikacje pokroju AdBlocka są niesłychanie popularne. Użytkownicy różnych przeglądarek internetowych używają ich, aby blokować reklamy, które wyświetlają się nie tylko na kolejnych portalach, ale również serwisach takich jak YouTube. Dyskusje dotyczące tego, czy ad block powinien być powszechnie stosowany, trwają niemalże od początków jego istnienia. Stronami narzekającymi na oprogramowanie są przede wszystkim reklamodawcy oraz platformy, które nie mogą czerpać zysku z niewyświetlanych reklam. A tym samym zarabiać na treściach, których stworzenie wiąże się z ponoszeniem konkretnych kosztów.

Bardzo możliwe, że wszelkie wątpliwości rozwiało właśnie FBI, które przygotowało obszerny raport, z którego wynika, iż aplikacje takie jak AdBlock są niezwykle pożyteczne. Amerykańska agencja argumentuje to głównie bezpieczeństwem internautów, którzy blokując wszystkie reklamy, blokują również te wyświetlające scam oraz złośliwe oprogramowanie.

Zobacz też: Co oglądać na Netflix, czyli zestawienie nowości, które warto obejrzeć

Dodatkowo cyberprzestępcy wykorzystują reklamy, aby instalować na urządzeniach nieświadomych internautów oprogramowań malware. W tym miejscu warto nakreślić, że są to aplikacje, które podszywają się pod witryny internetowe, aby wyłudzić od użytkowników hasła lub wrażliwe dane.

W związku z tym FBI zaleca korzystanie z systemów blokujących reklamy. Oczywiście w dalszej części raportu agencja skupia się na podjęciu klasycznych kroków, takich jak niekorzystanie z podejrzanych linków czy regularne zmienianie haseł do najważniejszych kont. Zdecydowanie nie są to odkrywcze informacje, jednak fakt zalecania przez FBI korzystania z ad blocka wydaje się bardzo ciekawy i nieoczywisty.

Źródło: FBI

Motyw