dostawca silników Audi Formuła 1

Konkurencyjność w F1 się zwiększa – dołącza nowy silnikowy rywal

2 minuty czytania
Komentarze

Oficjalnie poinformowano o dołączeniu Audi do rywalizacji w Formule 1. Marka pojawi się w 2026 roku jako dostawca silników.

Nowy dostawca silników pojawi się w F1 w 2026 roku

Na konferencji na torze SPA-Francorchamps podczas trwania Grand Prix Belgii Formuły 1 ogłoszono, że marka Audi dołączy do rywalizacji w serii wyścigów. Firma zajmie się produkcją silników i dostarczania ich do zespołu (lub zespołów), które zdecydują się na współpracę. Audi zasili szeregi F1 od 2026 roku, czyli momentu, kiedy zaczną obowiązywać nowe przepisy techniczne w tej dyscyplinie wyścigów samochodowych. Pod koniec bieżącego roku firma ogłosi szczegóły dotyczące swoich planów. Jednostki napędowe mają powstawać w centrum kompetencyjnym Audi Sport – Competence Center Motorsport w Neuburg an der Donau, niedaleko siedziby firmy AUDI AG w Ingolstadt.

Zobacz też: Jak przygotować komputer na powrót do szkoły w 5 krokach?

Sporty motorowe są integralną częścią DNA Audi. Formuła 1 jest zarówno globalną sceną dla naszej marki, jak i niezwykle wymagającym laboratorium rozwojowym. Połączenie wysokich osiągów i rywalizacji jest zawsze motorem innowacji i transferu technologii w naszej branży. Wraz z nowymi zasadami, teraz jest właściwy moment, byśmy się zaangażowali. W końcu zarówno Formuła 1, jak i Audi stawiają sobie jasne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Markus Duesmann, CEO firmy

Zmiany, zmiany

dostawca silników Audi Formuła 1
Koncepcyjne malowanie Audi. via Audi Media Center

W obliczu wielkich skoków technologicznych, które seria wykonuje w kierunku zrównoważonego rozwoju w 2026 roku, możemy mówić o nowej Formule 1. Formuła 1 ulega transformacji, a Audi chce aktywnie wspierać tę podróż. Ścisłe powiązanie naszego projektu Formuły 1 z działem rozwoju technicznego AUDI AG umożliwi uzyskanie efektu synergii.

Olivier Hoffmann, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego.

Formuła 1 w przyszłości ma się skupić na elektryfikacji silników, a także wprowadzić zrównoważone paliwo. W zawodach będą obowiązywać silniki V6 1,6l z układem hybrydowym z MGU-K, ale już bez MGU-H. Udział energii elektrycznej zostanie zwiększony do 350 kW (ERS), a moc jednostki wyniesie około 1000 KM (obecny poziom). Z kolei paliwo będzie w pełni syntetyczne, aby pozbyć się emisji gazów cieplarnianych.

Według plotek i wstępnych informacji nowy dostawca silników ma się związać z Sauberem (w Formule 1 marka rywalizuje pod nazwą Alfa Romeo F1 Team ORLEN), wykupując ich udziały. Obecnie za silniki w Alfie Romeo odpowiada Ferrari. Aktualnie w stawce silniki dostarczają: Ferrari, Mercedes, Renault i Red Bull.

Źródło: Audi; Parc Fermé

Motyw