W momencie przejęcia firmy produkującej inteligentne urządzenia przez Amazon wystosowano notkę o zmniejszeniu liczby pracowników o 10%. Cięcia w iRobot mają na celu dostosowanie struktur kosztów do przyszłego przychodu.
Cięcia w iRobot są koniecznością?
Jak zauważył The Robot Report, w dniu przejęcia iRobot przez Amazona, w firmie udostępniono notkę informującą o redukcji zespołu. Cięcia w iRobot mają zmniejszyć personel o 10% całej firmy, dlatego łącznie pracę straci około 140 osób. Głównym celem redukcji jest dostosowanie kosztów do przyszłych przychodów i restrukturyzacja. Firma zakłada, że dzięki przemianom, w bieżącym roku może zaoszczędzić netto od 5 do 10 mln dolarów. W przyszłym roku spodziewa się oszczędności w wysokości od 30 do 40 mln dolarów.
Aby lepiej dostosować strukturę kosztów do przychodów w najbliższym czasie, iRobot rozpoczyna restrukturyzację swojej działalności, która ma przynieść oszczędności netto w wysokości od około 5 do 10 milionów dolarów w 2022 roku i od około 30 do 40 milionów dolarów w 2023 roku.
Oczekuje się, że działania te spowodują redukcję netto około 140 pracowników, co stanowi 10% pracowników firmy na dzień 2 lipca 2022 roku.
Treść notki firmy iRobot
Firma poinformowała TechCrunch, że restrukturyzacja nie była bezpośrednim następstwem powiązanym z ruchem Amazona.
Redukcja sił jest całkowicie niezależna od piątkowego ogłoszenia Amazona. Amazon nie był zaangażowany w decyzję iRobota o redukcji pracowników, a obie firmy nadal działają niezależnie.
Oświadczenie iRobot wydane redakcji TechCrunch
Firma notuje spadki przychodów
W ramach restrukturyzacji firma przyspiesza działania mające na celu przeniesienie niektórych funkcji inżynieryjnych niezwiązanych z podstawową działalnością do regionów o niższych kosztach i coraz większe wykorzystanie partnerów produkujących w ramach wspólnego projektu; lepsze zrównoważenie globalnych i regionalnych zasobów handlowych i marketingowych w celu wsparcia planów wejścia na rynek, przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności i osiągnięciu korzyści skali; dostosowanie innych obszarów operacyjnych w celu jak najlepszego wsparcia bieżących potrzeb firmy.
Treść notki firmy iRobot
Warto przypomnieć, że na w kwietniu w 2020 roku, firma zwolniła 70 osób. Co więcej, ogłoszono wtedy opóźnienie premiery inteligentnego robota koszącego trawnik — Terra. Produkt nadal nie pojawił się na rynku. Firma w drugim kwartale odnotowała spadki sprzedażowe w porównaniu do ubiegłego roku: w regionie EMEA (Europa, Afryka, Bliski Wschód) o 39%, w USA o 29%, w Japonii o18%.
[Aktualizacja]
Oświadczenie rzecznika prasowego Amazon: „Ochrona prywatności i danych osobowych klientów jest i zawsze była dla Amazon priorytetem. Z pełną odpowiedzialnością i starannością zarządzamy danymi we wszystkich obszarach naszej działalności. Bardzo intensywnie pracowaliśmy nad zbudowaniem zaufania wśród naszych klientów i każdego dnia dokładamy wielu starań, by je utrzymać”.
Źródło: TechCrunch; The Robot Report