Amazon przejmie iRobot

Amazon poszedł na zakupy i kupił producenta robotów sprzątających

2 minuty czytania
Komentarze

Korporacja Jeffa Bezosa pozyskała firmę z branży robotyki. Amazon przejmie iRobot wraz z jego zadłużeniem za prawie 2 mld dolarów.

Amazon przejmie iRobot za prawie 2 mld dolarów

5 sierpnia oficjalnie poinformowano o rozpoczęciu przejęcia firmy iRobot przez Amazon. Koszt operacji wynosi 61 dolarów za akcje, co daje łącznie około 1,7 miliarda dolarów (w tym również zadłużenie netto). Aby transakcja została ukończona, muszą zostać jeszcze wypełnione formalności, w tym także zatwierdzenie operacji ze strony akcjonariuszy i wypełnienie innych regulacji. Kiedy już Amazon przejmie iRobot, to dotychczasowy CEO firmy, Colin Angle, pozostanie na swoim stanowisku.

Colin Angle, prezes iRobot

Od momentu założenia iRobot, nasz zespół realizował misję tworzenia innowacyjnych, praktycznych produktów, które mają ułatwiać życie klientom, dzięki czemu powstały takie produkty jak Roomba i iRobot OS. Amazon podziela naszą pasję do budowania przemyślanych innowacji, które pozwalają ludziom robienie więcej, dlatego nie mogę wymyślić lepszego miejsca, dla naszego zespołu, aby kontynuował swoją misję. Jestem ogromnie podekscytowany, że będę częścią Amazon. Jestem ciekaw, co razem możemy stworzyć dla klientów w nadchodzących latach.

Colin Angle, prezes firmy iRobot

Dlaczego akurat urządzenia do sprzątania?

iRobot zostało założone w 1990 roku i stara się wprowadzić do domów klientów urządzenia, które pozwolą zaoszczędzić im czas. Firma stworzyła m.in. samodzielny odkurzacz Roomba czy mop Braava. Wydaje się, że główną motywacją zakupu Amazona mogą być informacje, które posiada firma o swoich klientach. Podczas sprzątania inteligentne roboty (zwłaszcza wyposażone w nowy system iRobot OS) zapisują wiele informacji dotyczących domów konsumentów m.in. plan pięter czy ustawienie mebli. Dane te mogą zostać wykorzystane do rozwoju swoich przyszłych produktów, ale także w inny, nieetyczny sposób.

Wiemy, że oszczędność czasu ma znaczenie, a obowiązki domowe zabierają cenny czas, który można byłoby wykorzystać na robienie czegoś, co klienci kochają. Przez wiele lat zespół iRobot udowodnił, że potrafi na nowo wymyślić sposób, w jaki konsumenci sprzątają przy użyciu praktycznych i innowacyjnych urządzeń – od sprzątania kiedy i gdzie się chce, przy jednoczesnym omijaniu typowych przeszkód domowych, aż po automatyczne opróżnianie kosza na śmieci.

Dave Limp, Starszy vice dyrketor Amazon Devices

[Aktualizacja]
Oświadczenie rzecznika prasowego Amazon: „Ochrona prywatności i danych osobowych klientów jest i zawsze była dla Amazon priorytetem. Z pełną odpowiedzialnością i starannością zarządzamy danymi we wszystkich obszarach naszej działalności. Bardzo intensywnie pracowaliśmy nad zbudowaniem zaufania wśród naszych klientów i każdego dnia dokładamy wielu starań, by je utrzymać”.

Źródło: The Verge; PR Newswire

Motyw