ANDROID.COM.PL – społeczność entuzjastów technologii

Electronic Arts zwalnia 100 pracowników związanych z obsługą klienta

Autor: Borys Francuz Kategoria: Gry

Ostatnie tygodnie są bardzo ekscytujące dla wszystkich osób powiązanych z Electronic Arts. Niedawno dowiedzieliśmy się, że amerykańska firma zakończyła współpracę z federacją FIFA, czego skutkiem jest powstanie kompletnie nowej serii gier piłkarskich zatytułowanej EA Sports FC. Jednak to dopiero początek zmian w strukturach dewelopera.

Electronic Arts żegna się z setką pracowników

Electronic Arts żegna się z setką pracowników

Serwis Kotaku dotarł do wewnętrznej korespondencji pomiędzy pracownikami Electronic Arts. Wynika z nich, że aż sto osób zatrudnionych w oddziale firmy w Austin zostało zwolnionych. Wypowiedzenia zostały wręczone pracownikom zajmującymi się obsługą klienta głównie w przy grze FIFA 22. W najbliższej przyszłości amerykańska firma ma zamiar zlecić to zadanie zewnętrznym operatorom. W jednym z maili Joel Knutson — wiceprezes do spraw obsługi klienta w Electronic Arts napisał:

Stale ewoluujemy, żeby móc dostarczać naszym fanom najlepsze doświadczenia oraz także ulepszamy model pomocy. Robimy to, ponieważ naszym celem jest uproszczenie kontaktu przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności, elastyczności i skalowności.

Joel Knutson

W dalszych fragmentach korespondencji pojawiły się informacje o zwolnieniach w Austin oraz sugestia, że podobne ruchy może wykonać kadra kierownicza w irlandzkim oddziale w Galway. Serwis Kotaku przekazał także, że umowy o pracę rozwiązano głównie z osobami zajmującymi się wsparciem mailowym, czatowym oraz telefonicznym w grze FIFA 22. Dodatkowo rozwiano wszelkie domysły dotyczące tego, że ma to jakikolwiek związek z niedawnym ogłoszeniem dotyczącym rozbratu Electronic Arts z federacją FIFA oraz nowopowstałą serią EA Sports FC.

Zgodnie z doniesieniami Kotaku zwolnienia w pierwszej kolejności są powiązane z licznymi narzekaniami pracowników w Austin oraz Galway dotyczącymi zarobków. W skali roku osoby zatrudnione w dziale obsługi klienta zwiększały swoją „godzinówkę” o zaledwie 0,10 dolara. Tak skromne podwyżki niejednokrotnie spotykały się z niezadowoleniem ze strony pracowników. Po rozstaniu się z własnym personelem Electronic Arts planuje stworzyć od podstaw całkiem nowy system komunikacji na linii gracze-firma. Nowatorskie rozwiązania mają zostać wprowadzone we wszystkich najbliższych grach od EA.

Źródło: Kotaku & Games Radar

Sprawdź najnowsze wpisy