Osoba trzymająca rękę na touchpadzie laptopa, na ekranie otwarta strona z ofertą serwisu streamingowego Max; obok leży telefon z logo Max na wyświetlaczu.

Max, a kwestia współdzielenia kont. Regulamin otwiera nową furtkę

2 minuty czytania
Komentarze

Max zadebiutuje na rynku VOD 11 czerwca 2024 r. To oczywiście rodzi mnóstwo pytań nie tylko wśród użytkowników HBO Max, ale też zupełnie nowych osób, które w przyszłości będą chciały skorzystać z platformy.

Jednym z nich jest kwestia współdzielenia kont, do której Warner Bros. Discovery podchodzi dość konserwatywnie, przynajmniej na razie.

Max przygotowuje się na walkę ze współdzieleniem kont

Telewizor z platformą Max w trybie ekranu głównego, wyświetlający różne programy telewizyjne i filmy; w tle widać rękę trzymającą pilot.
Fot. Olena Ivanova / Shutterstock / Max / montaż własny

Nie przedłużając, spójrzmy na najbardziej interesujący nas cytat z regulaminu usługi.

Po utworzeniu Konta Max użytkownik może mieć możliwość dodania do swojego konta Max maksymalnie pięciu (5) autoryzowanych profili użytkowników („Upoważnieni użytkownicy”).

Możemy ograniczyć maksymalną liczbę Upoważnionych użytkowników, którzy mogą jednocześnie korzystać z platformy i oglądać treści (patrz punkt 7.11) i poinformujemy Cię na platformie o wszelkich takich ograniczeniach. Upoważnieni użytkownicy muszą być członkami gospodarstwa domowego użytkownika.

Regulamin usługi

W teorii oznacza to, że aby inne osoby mogły korzystać z naszego konta, muszą one znajdować się na terenie naszego gospodarstwa domowego. W praktyce to rzeczywiste korzystanie z usługi pokaże, czy utrudnia ona oglądanie filmów i seriali, jeśli użytkownik znajduje się poza domem.

Usługi VOD uprawiają powolne gotowanie milionów żab

Ręka trzymająca smartfon z włączonym ekranem z logo "max" na niebieskim tle. Aplikacja zastąpi HBO Max
Fot. PixieMe / Shutterstock

Sukces Netflix na polu walki z udostępnianiem kont sprawił, że pozostali właściciele serwisów streamingowych zacierają ręce z ekscytacji. Takie Disney+ już w kwietniu 2024 r. potwierdziło zamiar walki z użytkownikami.

Amazon Prime Video i SkyShowtime obrały inną taktykę, wprowadzając tańsze plany z reklamami dla polskich użytkowników. To frustrujące, gdy widzimy, że po tylu latach, platformy VOD przestają być marzeniem o swobodnym dostępie do treści, a przekształcają się w kablówkę, żądającą coraz więcej, za coraz gorszą jakość usług.

Niestety, dopóki liczba subskrybentów będzie wzrastać, dopóki użytkownicy nie zagłosują portfelami, sytuacja tylko się pogorszy. Co widać po działaniach Warner Bros. Discovery, które już teraz przygotowuje się na walkę ze współdzieleniem kont i dodało plan z reklamami. Jeżeli interesuje was jednak platforma, sprawdźcie też ceny Max w Polsce.

Przeczytałeś wszystko? To wspaniale! Dziękujemy! Teraz prosimy cię o poświęcenie jeszcze 10 sekund na wypełnienie krótkiej ankiety. Twoja pomoc jest dla nas nieoceniona, ponieważ sprawdzamy preferencje Polaków w zakresie pracy z domu.

Zdjęcie otwierające: Elena Uve / Shutterstock

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw