Choć Disney+ był dotychczas przyjaznym VOD dla użytkowników współdzielących konta, Bob Iger nie zamierza mieć litości dla nikogo, kto śmie pozbawiać korporację Myszki Miki cennych milionów dolarów. Ujawniono wstępny termin rozpoczęcia operacji, która sprawi, że wielu z was na pewno zrezygnuje z usługi.
Disney+ i współdzielenie kont – Spis treści
Kiedy Bob Iger zamierza zablokować współdzielenie kont na Disney+?
Bob Iger udzielił dość mięsistego wywiadu dla CNBC, w którym opowiadał o przyszłości Disney+. Tam zaznaczył, że wszystkie najbliższe działania, w tym zwalczanie współdzielenia kont, mają na celu sprawienie, iż Disney+ będzie biznesem zadowalającym dla korporacji Myszki Miki.
Musimy zwiększyć zaangażowanie użytkowników w platformę. Musimy zdobyć narzędzia, które obniżą współczynnik rezygnacji, zatrzymają ludzi przy platformie. Musimy poznać naszych użytkowników lepiej. Musimy zmniejszyć koszty marketingu. Musimy zmniejszyć koszt pozyskania nowych użytkowników. […]
Musimy osiągnąć większy sukces. Aczkolwiek współdzielenie kont, to zupełnie inna sprawa. Nasza pierwsza bitwa z dzieleniem haseł odbędzie się już w czerwcu.
Bob Iger, wypowiedź dla Davida Fabera, CNBC
Czerwiec to zaledwie początek
David Faber pytał Boba Igera dalej o walkę ze współdzieleniem kont. Czerwiec będzie zaledwie początkiem walki, w kilku krajach.
Tylko kilka krajów na początek. Skala starcia będzie wzrastać, z pełnym wdrożeniem we wrześniu.
Bob Iger, wypowiedź dla Davida Fabera, CNBC
Zobaczymy więc, w jakim stopniu walka ze współdzieleniem kont na Disney+ będzie uciążliwa dla przeciętnego użytkownika usługi w Polsce. Przynajmniej w kontekście Netflixa, tak długo, jak osoby współdzielące konto są w stanie sprawnie się ze sobą komunikować, korzystanie z usługi taniej nie jest aż tak problematyczne. Cena Disney+ przy maksymalnym wykorzystaniu współdzielenia nie przekracza 15 złotych, więc musi zrobić się naprawdę niewygodnie, żeby ktoś rozważył „ten właściwy” plan usługi.
Czas więc pokaże jakie ruchy podejmie firma, ale jedno jest pewne. Disney+ będzie celować w tych mniej zaawansowanych technologicznie, by wygoda zwyciężyła i zapłacili więcej. Netflix pokazał, że to działa, więc inne korporacje VOD też chcą na tym skorzystać.
Źródło: CNBC, Zdjęcie otwierające: Fot. Disney + / materiały prasowe, montaż: Szymon Baliński / Android.com.pl
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.