PlayStation VR2 po raz kolejny udowadnia, że w przypadku dzisiejszego Sony nie ma co liczyć na pozytywne niespodzianki. Pojawiają się pierwsze raporty z poważnych źródeł, jakoby zaledwie ponad rok po premierze, amerykańskie SIE (Sony Interactive Entertainment) wstrzymało produkcję gogli VR. Choć mowa o „wyczyszczeniu magazynów”, bardzo trudno mi wyobrazić sobie scenariusz, w którym ta produkcja zostaje wznowiona.
Wstrzymana produkcja PlayStation VR2 – Spis treści
PlayStation VR2 nie sprzedaje się zbyt dobrze
Jak donosi Takashi Mochizuki z Bloomberga, Sony wstrzymało produkcję PlayStation VR2 na czas wyczyszczenia magazynów korporacji. IDC, firma zajmująca się monitorowaniem globalnych dostaw sprzętów, wskazała, że z każdym kwartałem 2023 roku, podaż PSVR2 malała. W Q4 2023 to było już zaledwie ok. 325 tys. jednostek, gdzie w Q1 2023 (premiera) pojawiło się ok. 595 tys. jednostek akcesorium. Mówi się, że Sony miało wyprodukować łącznie 2 mln gogli VR.
Co ciekawe, mimo tych zdarzeń analitycy IDC przewidują wzrosty w segmencie VR. W latach 2023-2028 rynek ma zwiększyć swoją wartość o 31,5%. Nie będzie to jednak zasługa działań Sony, a konkurencyjnego Meta Quest 3, przodującego w listach najgorętszych premier gier VR.
PlayStation VR2 kosztuje więcej, niż PS5. A gier dalej nie widać
PlayStation VR2 jest sporym rozczarowaniem, ponieważ — jak wszyscy się spodziewali — po mocnym okienku premierowym, Sony nie postarało się utwierdzić wszystkich w przekonaniu, że warto mieć oko na zakup tych gogli VR. Oczywiście, wspaniałych doświadczeń jest mnóstwo. Gran Turismo 7 VR, Horizon: Call of the Mountain, Thumper, Tetris Effect: Connected, Synth Riders czy też VR-owe wersje Resident Evil 4 i Resident Evil: Village.
Problem polega na tym, że gogle kosztują 2899 złotych, a minął rok od premiery i dużych zapowiedzi od PlayStation Studios nie ma. Większość wydawnictw wybiera Meta Quest 3 i Meta Quest 2 jako docelową platformę, by później ewentualnie wylądować na PlayStation VR2, jeśli krzyk fanów będzie wystarczająco głośny.
Niektórzy obwiniają również za obecny stan media, które nie piszą o grach na PSVR2. Niestety, te nie są organizacjami charytatywnymi i muszą pisać o sprzęcie i grach, które mają potencjał zainteresować większość.
Sprawienie, że platforma PSVR2 będzie atrakcyjna dla wydawców to obowiązek producenta urządzenia. Jeżeli jednak nawet wewnętrzne studia Sony nie robią gier na urządzenie, a korporacja ma problem z dofinansowaniem trybów VR w takich EA Sports WRC lub EA Sports F1, to raczej nie ma dyskusji o przyszłości tego sprzętu.
Zdjęcie otwierające: Szymon Baliński / Android.com.pl
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.