Jasne, nowoczesne wnętrze punktu obsługi klienta Vectra, z widocznym logo firmy, stolikami i krzesłami barowymi oraz rozmytym zdjęciem przechodzącej osoby.
LINKI AFILIACYJNE

Vectra z niemiłą niespodzianką dla klientów, przygotujcie się na wyższe opłaty. Oto powód

3 minuty czytania
Komentarze

Nie mamy dobrych wiadomości dla klientów sieci Vectra. Firma po raz kolejny zapowiedziała podwyżki związane z wprowadzoną w umowach klauzulą inflacyjną. Pierwsze zmiany ceny wprowadzone zostały w poprzednim roku, ale fala podwyżek wcale się nie skończyła. Tym razem dotyczyła będzie klientów, którzy podpisali umowę z operatorem jeszcze w 2022 roku.

Vectra po raz kolejny podnosi ceny

Wnętrze salonu z telewizorem na drewnianej komodzie wyświetlającym logo "vectra", obok doniczki z roślinami i lampa podłogowa, w tle ściana z drewnianymi panelami i szara zasłona.
Fot. promofocus / Pixabay / Vectra, montaż własny

Osoby, które mają umowy z firmami Vectra oraz Multimedia Polska i podpisali je w okresie od września 2022 roku, mogą już szykować się na podwyżkę cen. Dotyczy to także osób, które w tym okresie przedłużali swoje umowy z operatorem. Sama wysokość podwyżki jest wynikiem opublikowanej przez GUS (Główny Urząd Statystyczny) informacji na temat poziomu inflacji konsumenckiej w ubiegłym roku. Ten został ustalony na 11,4 procent, więc klienci operatora mogą spodziewać się podwyżek dopasowanych do danych podanych przez GUS.

Wprowadzona przez Vectrę klauzula inflacyjna spowodowała sporo zamieszania i przyczyniła się do tego, że do UOKiK (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta) zaczęło napływać bardzo dużo skarg. Taki zapis w umowie sprawia bowiem, że nie da się jej rozwiązać bez ponoszenia dodatkowych kosztów. UOKiK ostatnio poinformował o tym, że Vectra będzie zobowiązana do tego, by zwrócić klientom pieniądze, ale w innej sprawie. Ta dotyczyła dodatkowych usług proponowanych przez operatora. W kwestii klauzuli inflacyjnej decyzja jeszcze nie zapadła.

Decyzja o wprowadzeniu podwyżki, jak podaje Vectra w swoim komunikacje, ma wynikać z „obecnej strategii gospodarczej” i jest elementem strategii, by utrzymać usługi na odpowiednio wysokim poziomie. Przypomnijmy też, że klienci operatora czekają też na aktualizację dekodera Vectra, która powinna nastąpić już niebawem.

Stanowisko Vectry

Odezwaliśmy się do biura prasowego Vectra z pytaniem o powód wprowadzonych podwyżek oraz o to, czy można spodziewać się kolejnych.

Rozumiemy, że obecna sytuacja inflacyjna oraz rosnące koszty utrzymania wywołują liczne emocje. Jako firma obecna w domach milionów naszych klientów, jesteśmy świadomi wyzwań, przed którymi oni stają. Podobne problemy dotykają dziś wszystkich przedsiębiorców w naszym kraju. W związku z tym, podjęliśmy trudną decyzję o dostosowaniu naszych opłat do obecnej sytuacji. Nie była ona łatwa, ale konieczna, abyśmy mogli nadal oferować usługi na poziomie, którego oczekują nasi klienci. Zmiany w opłatach są związane z bieżącym poziomem inflacji i bezpośrednio wynikają ze wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych podawanego przez GUS, na który nie mamy wpływu. O dalszych decyzjach będziemy informować po opublikowaniu kolejnych danych dotyczących tego wskaźnika.

Biuro prasowe Vectra dla Android.com.pl

Źródło: Wirtualne Media. Zdjęcie otwierające: Vectra / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw