Wnętrze salonu z telewizorem na drewnianej komodzie wyświetlającym logo "vectra", obok doniczki z roślinami i lampa podłogowa, w tle ściana z drewnianymi panelami i szara zasłona.
LINKI AFILIACYJNE

Podwyżki dla klientów Vectra. Klauzula waloryzacyjna zmieni cenę nawet po podpisaniu umowy

3 minuty czytania
Komentarze

Podwyżki w Vectra zdają się nie mieć końca, a to wszystko w wyniku wprowadzonej przez firmę klauzuli waloryzacyjnej. Ta pojawiła się w zapisach jesienią zeszłego roku, a fala podwyżek dopiero zaczyna docierać do niektórych klientów. I to niekiedy tych, którzy umowy podpisywali stosunkowo niedawno oraz na czas określony.

Podwyżki w Vectra – klauzula waloryzacyjna znowu w akcji

Vectra UOKiK

Inflacja i związane z nią podwyżki nie ominęły klientów operatorów. Tutaj na pierwszy plan może wysuwać się Vectra oraz Multimedia Polska, którzy w swoich umowach mają wspomnianą wyżej klauzulę waloryzacyjną. Przypomnijmy, że ta zakłada możliwość podniesienia cen za usługi przez operatora i to tym, którzy mają umowy na czas określony. Taka klauzula ma też sprawiać, że nie można wypowiedzieć umowy, co oczywiście nie spodobało się klientom. Wielu z nich zgłosiło skargi do UOKiK, ale te dalej są rozpatrywane.

Na podwyżki inflacyjne w Vectrze i Multimediach wpłynęło ponad 200 skarg. Konsumenci skarżą się mi.in. na brak możliwości rozwiązania umowy, wprowadzenie podwyżek krótko po podpisaniu umowy oraz ponoszenie ryzyka inflacji tylko przez klienta. Postępowanie w tej sprawie jest nadal w toku.

Maciej Chmielowski z Departamentu Komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dla Wirtualne Media

Teraz niektórzy klienci zaczęli dostawać informacje o podwyżkach i wygląda na to, że takie wiadomości dalej będą „schodzić” na skrzynki pocztowe usługobiorców Vectra oraz Multimedia Polska. W zależności od umowy, podwyżki mogą wynosić od kilku do kilkudziesięciu złotych w skali miesiąca. Niektórzy z klientów taką informację o podwyżce mogli dostać nawet w kilka miesięcy po podpisaniu umowy z operatorem.

Pragniemy podkreślić, że wszyscy klienci byli informowani o obecności klauzuli waloryzacyjnej i jej znaczeniu podczas podpisywania nowych umów lub dokonywania zmian w aktualnych umowach. Poziom waloryzacji wynika bezpośrednio z podawanego przez GUS półrocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych opublikowanego w dniu 14.07.2023 r. i wynosi 15,0 proc. (…) Zdajemy sobie sprawę, że inflacja i wciąż rosnące koszty życia budzą wiele emocji i w negatywny sposób wpływają na nas wszystkich. Jako firma goszcząca w milionach domów naszych klientów zawsze jesteśmy blisko nich, dzięki czemu bardzo dobrze zdajemy sobie sprawę z wyzwań, z którymi się mierzą. Niestety przed tymi samymi problemami co oni stoją dziś wszyscy przedsiębiorcy w naszym kraju. Dlatego też zmuszeni zostaliśmy do podjęcia trudnej decyzji o urealnieniu naszych opłat. Nie była ona łatwa, lecz pozwoli nam nadal zapewniać naszym klientom usługi na poziomie, jakiego od nas oczekują.

Biuro prasowe Vectra dla Wirtualne Media

Jeżeli więc korzystacie z oferty Vectra, to niewykluczone, że niebawem czeka was podwyżka. Niby człowiek się spodziewał, ale takie wiadomości nigdy nie cieszą. Lepiej może na razie się nie stresować na zapas, a usiąść wygodnie przed 55-calowym telewizorem i zastanowić się, co obejrzeć z nowości na Netflix.

Źródło: Wirtualne Media

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw