LINKI AFILIACYJNE

Viaplay oficjalnie opuszcza polski rynek. Podano datę

4 minuty czytania
Komentarze

Minęło sporo czasu od ostatnich doniesień dotyczących opuszczenia polskiego rynku przez serwis streamingowy Viaplay. Nie oznacza to jednak, że temat został zamieciony pod dywan – właśnie dowiedzieliśmy się, że skandynawska platforma wycofa się z Polski, ale wydarzy się to dopiero za dwa lata. Aktualizacja: dodaliśmy odpowiedź biura prasowego Viaplay na przesłane przez nas pytania.

Viaplay jeszcze trochę nam potowarzyszy – znamy przyszłość platformy

Logo serwisu streamingowego Viaplay.

Wszyscy fani sportu znad Wisły, którzy chcą oglądać zmagania w Premier League, Bundeslidze, Lidze Konferencji, Lidze Europy czy też KSW i wyścigach Formuły 1 od dłuższego czasu są zmuszeni do wykupienia subskrypcji Viaplay. Skandynawska platforma streamingowa na przestrzeni ostatnich lat zagarnęła mnóstwo ważnych praw telewizyjnych, stając się tym samym jednym z najważniejszych serwisów VOD dla każdego kibica oraz entuzjasty sportu.

Mogłoby się wydawać, że taki stan rzeczy będzie równoznaczny z długim i obfitującym w sukcesy finansowe żywotem Viaplay w Polsce. Sytuacja zmieniła się jednak na przełomie maja i czerwca, gdy Skandynawowie odnotowali pierwsze załamania finansowe, a w ciągu kilku kolejnych tygodni zapowiedzieli opuszczenie naszego rynku (oraz kilku innych) do końca tego roku.

Przez następne miesiące sprawa nieco ucichła, a Viaplay dalej transmitowało wspomniane na wstępie wydarzenia sportowe. Ostatecznie dziś (tj. 1 grudnia) za pośrednictwem oficjalnej strony Viaplay Group dowiedzieliśmy się, że platforma pozostanie w Polsce na rok 2024, jednak do końca 2025 polski oddział ma zostać sprzedany. Podobny los spotka grupy Viaplay z krajów Bałtyckich oraz Wielkiej Brytanii. W celu uzyskania szczegółów dotyczących tej decyzji skontaktowaliśmy się z samym serwisem, jednak na moment publikowania artykułu nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Aktualnie spodziewamy się zgłosić wyższe straty w skali roku wynikające z tej działalności, niż wcześniej zakładaliśmy. Wynika to z niemożności wdrożenia szeregu inicjatyw komercyjnych przez to, że wycofujemy się z tych rynków. Droga do rentowności tej działalności nie jest klarowana ani realistyczna, dlatego właśnie osiągnęliśmy porozumienie w sprawie sprzedaży naszej działalności w Wielkiej Brytanii, pod warunkiem uzyskania zgody organów regulacyjnych. Z kolei do lata 2025 roku opuścimy rynki bałtyckie oraz Polskę.

Fragment raportu Viaplay Group

Zobacz też: „Nie robimy petardy, tylko bombę atomową”. Stanowski pokazuje pierwszy skład Kanału Zero

Biorąc pod uwagę ostatnie zawirowania wokół skandynawskiego serwisu streamingowego, opuszczenie polskiego rynku wcale nie wydaje się zaskoczeniem. Dyskusje budzi jednak termin, który dotychczas był zapowiadany na koniec tego roku. Ostatecznie wszystko wskazuje na to, że fani sportu będą mieli możliwość korzystania z Viaplay jeszcze przez co najmniej cały rok. W tym czasie zapewne o prawa telewizyjne, którymi dysponują Skandynawowie zawalczą tacy giganci jak Canal+, Polsat czy Telewizja Polska.

Z kolei, jeśli tematyka serwisów streamingowych jest wam obca, ale chcielibyście się z nią bliżej zapoznać – odsyłam do naszego tekstu dotyczącego tego, ile kosztuje HBO Max. Co ważne, zamiast treści sportowych znajdziecie tam mnóstwo filmów i seriali, które z całą pewnością wciągną was na długie godziny.

Aktualizacja – odpowiedź biura prasowego Viaplay

Otrzymaliśmy odpowiedź od biura prasowego platformy, którą możecie przeczytać poniżej.

Serwis streamingowy Viaplay będzie kontynuował swoją działalność w Polsce do lata 2025 roku, kiedy to zakończy funkcjonowanie na tym rynku. Podjęta decyzja jest zgodna ze strategią oraz planem Viaplay Group, który został przedstawiony w lipcu br. Zakomunikowaliśmy wówczas, iż nasza działalność zostanie skoncentrowana na regionie krajów nordyckich, Holandii i usłudze Viaplay Select.

Do tego czasu użytkownicy Viaplay w Polsce będą mogli korzystać z pełnej oferty platformy streamingowej Viaplay w taki sam sposób jak dotychczas. Dotyczy to również rozgrywek sportowych premium, takich jak mecze Premier League, wyścigi Formuły 1 oraz gale KSW.

Wszystkie umowy partnerskie będą realizowane w Polsce bez zmian do lata 2025 roku. Jesteśmy w ciągłym kontakcie z naszymi lokalnymi partnerami

Biuro prasowe Viaplay dla Android.com.pl

Źródło: Viaplay Group

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw