Smartfon z logo Spotify na ekranie, otoczony przez słuchawki i unoszące się elementy muzyczne takie jak nuty i głośniki na tle wizualizacji dźwięku.

Spotify Wrapped już za rogiem. Przygotuj się na muzyczne podsumowanie roku

3 minuty czytania
Komentarze

Spotify Wrapped 2023 zbliża się wielkimi korkami. Prawdopodobnie tylko dwa tygodnie dzielą nas od muzycznego podsumowania roku 2023, które w zielonym serwisie streamingowym dotyczyć będzue nie tylko globalnych trendów, ale także naszych prywatnych upodobań.

[AKTUALIZACJA #1 – 21 listopad 2023, godz. 12:13]

Informacje o Spotify Wrapped pojawiają się coraz częściej na kanałach zielonego serwisu streamingowego w różnych krajach. Dzisiaj, 21 listopada, i Spotify Poland zaczęło podgrzewać atmosferę przed premierą muzycznego podsumowania roku, publikując wpis na swoim X (dawniej Twitter).

Co to jest Spotify Wrapped?

fot. Spotify

Jeśli korzystasz ze Spotify i nie wiesz, co to Wrapped, już spieszę z odpowiedzią na pytanie. Jest to coroczna funkcja oferowana przez zielony serwis streamingowy, która podsumowuje muzyczne preferencje i nawyki słuchania użytkowników za miniony rok. Swoje zestawienie otrzymasz niezależnie, czy jesteś abonentem płatnego planu w serwisie – Spotify Wrapped jest dostępne zarówno dla użytkowników korzystających z darmowej wersji Spotify, jak i dla tych, którzy mają płatne subskrypcje (choć my polecamy nasze sposoby na  Spotify Premium za darmo).

Dostępna zazwyczaj na początku grudnia, funkcja prezentuje użytkownikom ich najczęściej odtwarzane utwory, artystów, gatunki muzyczne oraz inne interesujące statystyki związane z ich aktywnością na Spotify w ciągu roku. Spotify Wrapped często zawiera również rekomendacje oparte na słuchanych przez nas utworach, zachęcając do odkrywania nowych artystów i gatunków muzycznych.

Każdy użytkownik otrzymuje unikalne podsumowanie, które odzwierciedla jego indywidualne preferencje muzyczne. Może to obejmować listę najczęściej odtwarzanych piosenek, ulubionych artystów, a także ilość spędzonego czasu na słuchaniu muzyki. Oprócz indywidualnych statystyk Spotify Wrapped zawiera także globalne podsumowanie, pokazujące najpopularniejsze utwory, albumy i artyści w skali światowej.

Muzyczne podsumowanie roku 2023

W trakcie oczekiwań na premierę Spotify Wrapped 2023 (a także  Spotify HiFi, które chcielibyśmy już zobaczyć) pojawiają się pierwsze typy dotyczące takich kategorii, jak najpopularniejszy album czy artysta roku. Serwis streamingowy sam zaczepnie podpytuje swoich użytkowników, jakie są ich typy:

Oprócz motywowania do dyskusji w mediach społecznościowych, użytkownicy Spotify dostali wiadomości dotyczące tego, jak mogą przygotować się na nadchodzącą premierę.

Po naciśnięciu przycisku Posłuchaj teraz jesteśmy przenoszeni na stronę serwisu, gdzie możemy zobaczyć najpopularniejszych artystów ostatnich miesięcy. Spotify zachęca także do przyjrzenia się poprzedniorocznym finalistom z różnych kategorii.

Co nas zachwyciło w 2022 roku?

W kategorii najpopularniejszy artyści byli to m.in. Bad Bunny, który utrzymuje tę pozycję od 2020 roku. Taylor Swift była drugą najczęściej odtwarzaną artystką na świecie, a także najpopularniejszą w kilku krajach, w tym w Wielkiej Brytanii i Australii. Na kolejnych miejscach znaleźli się Drake, The Weeknd i koreański zespół BTS.

Najczęściej odtwarzaną piosenką na świecie w Spotify Wrapped 2022 roku był utwór „As It Was” Harry’ego Stylesa. Na drugim miejscu znalazła się piosenka „Heat Waves” zespołu Glass Animals, a na trzecim „STAY” The Kid LAROI we współpracy z Justinem Bieberem. 

Źródło: Spotify, oprac. własne

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw