YouTube
LINKI AFILIACYJNE

YouTube idzie w ślady Netflixa. Pojawi się całkowicie nowa funkcja

2 minuty czytania
Komentarze

Na przestrzeni ostatnich kilku lub nawet kilkunastu lat YouTube przeszedł przez ogromne zmiany. Platforma od Google stała się już nie tylko miejscem do udostępniania filmów, ale również potężnym medium z globalnym zasięgiem. Okazuje się, że serwis decyduje się na podbicie kolejnego sektora branży rozrywkowej.

YouTube atakuje rynek gier mobilnych

YouTube atakuje rynek gier mobilnych

Jeśli jeszcze 10 lat temu ktoś powiedziałby wam, że YouTube stanie się jedną z najpotężniejszych platform w całym internecie, która wyjdzie szeroko poza „serwis do wrzucania filmików” najprawdopodobniej kazalibyście mu popukać się w czoło. Los bywa jednak nieprzewidywalny, a dziś śmiało możemy mówić, że medium należące do Google wykracza daleko poza swoje pierwotne ramy. Jakby tego było mało — gigant z Mountain View wciąż nie powiedział „dość” i stale rozwija swoją usługę.

Zgodnie z najnowszymi doniesieniami YouTube testuje funkcję Playables, która w największym uproszczeniu pozwala użytkownikom platformy na granie w proste gry mobilne. Całość może przypominać znaną nam z Netfliksa zakładkę z interaktywnymi produkcjami. Aktualnie z wersji beta nowej funkcji mogą korzystać wybrani użytkownicy, którzy testują nowy pomysł Google’a.

Zaczynamy testować nową funkcję w YouTube o nazwie Playables. Znajdziecie tam gry, w które można grać bezpośrednio na platformie w wersji przeglądarkowej oraz w aplikacji na urządzeniach mobilnych. Jeśli bierzesz udział w testach, zobaczysz sekcję „Playables”, która będzie wyświetlana obok pozostałych treści na stronie głównej. Na sam start testujemy opcję na ograniczonej liczbie użytkowników. Możesz przeglądać i kontrolować swoje postępy w Playables oraz zapisany progres rozgrywki w karcie historii.

Fragment dziennika aktualizacji YouTube

Zobacz też: Spotify robi się pazerny. Stracisz jedną z funkcji, jeśli nie zapłacisz

Cóż, wszystko wskazuje na to, że Google poszukuje pomysłów na zatrzymanie przy swojej platformie jak największej ilości użytkowników. W końcu w dzisiejszych czasach konkurencja nie śpi, a serwisy takie jak Instagram, TikTok czy Twitch jedynie podbierają potencjalną widownię YouTube’a. Niemniej czy proste gry mobilne są kluczem do podtrzymania zainteresowania platformą? Cóż, o tym przekonamy się już w najbliższym czasie.

Źródła: 9to5Google, Google

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw