Tim Cook właśnie wymyślił odrębną aplikację dla muzyki klasycznej – Apple Music Classical

2 minuty czytania
Komentarze

Jeszcze w tym miesiącu App Store wzmocni się o nową aplikację stworzoną przez Apple. Mowa tu o „Apple Music Classical”, czyli jak sama nazwa wskazuje, platformie streamingowej gdzie głównym motywem przewodnim będzie muzyka klasyczna.

Apple Music Classical już wkrótce w AppStore

Apple Music Classical już wkrótce w AppStore

Bez dwóch zdań wśród platform streamingowych nastawionych na muzykę prym wiedzie Spotify. Niemniej wcale nie oznacza to, że na rynku nie pojawiają się konkurencyjne serwisy, które chcą nieco zachwiać pozycją giganta ze Szwecji. Okazuje się, że za sprawą Apple już wkrótce dojdzie do premiery całkowicie nowej aplikacji mobilnej – Apple Music Classical.

Debiut platformy wypchanej po brzegi muzyką klasyczną nastąpi 28 marca tego roku, czyli w ostatni wtorek miesiąca. Zgodnie z zapowiedziami kalifornijskiej firmy w aplikacji znajdziemy „największy na świecie” katalog z utworami wpisującymi się w główny nurt tematyczny serwisu. Łącznie jest to ponad pięć milionów dzieł największych twórców muzyki klasycznej.

Zobacz też: Co oglądać na Netflix, czyli zestawienie nowości, które warto obejrzeć

Same utwory mają być odtwarzane w jakości do 192 kHz/24-bit Hi-Res Lossless. Co więcej, na samym stracie Music Classical przywita nowych użytkowników siedmiomaset gotowymi playlistami. Wśród artystów, których dzieła usłyszymy na platformie, znajdują się: Beethoven, Chopin, Bach, Czajkowski czy Elgar.

Dostęp do nowego serwisu otrzymają użytkownicy urządzeń wyposażonych w iOS 15.4 lub nowszy. W tym miejscu warto podkreślić, że ze wszystkich dobrodziejstw Music Classical skorzystają osoby, które posiadają aktywną subskrypcję Apple Music (brak dodatkowych opłat za muzykę klasyczną). Nową aplikację pobierzesz TUTAJ.

Jeśli, interesuje Was wsłuchanie się w kultowe utwory największych światowych kompozytorów, warto wyposażyć się w jeden ze smartfonów kalifornijskiej firmy, sygnującej swoje sprzęty osobliwym logo nadgryzionego jabłuszka.

Źródło: Twitter, fot. 9to5Mac

Motyw