Viaplay, Polsat i Canal+ mogą mieć kłopoty. UOKiK bierze się za przerwane transmisje live

2 minuty czytania
Komentarze

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające wobec Viaplay. To reakcja na skargi od użytkowników platformy, którzy przez problemy techniczne serwisu nie mogli cieszyć się transmisją na żywo z wydarzeń sportowych. UOKiK oczekuje również wyjaśnień od Cyfrowego Polsatu oraz Canal+ w podobnych sprawach.

Viaplay i przerwane transmisje. UOKiK reaguje na skargi

mecz
fot. Maxim Hopman/Unsplash

Viaplay to platforma mająca w ofercie m.in. transmisje na żywo z popularnych wydarzeń sportowych, takich jak mecze piłkarskie oraz gale MMA. Do UOKiK wpłynęło w tym roku ponad 40 skarg na wspomniany serwis streamingowy. Użytkownicy skarżyli się na przerwy w dostępie do usługi, buforowanie transmisji, problemy z dźwiękiem i przycinanie obrazu. Pomimo zapłacenia za usługę nie mogli komfortowo z niej korzystać.

UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające, w ramach którego zamierza sprawdzić, czy Viaplay oferuje bardzo wysoką jakość streamingu (czym serwis chwali się na swojej stronie) oraz czy przyznaje adekwatne rekompensaty klientom, którzy mieli problemy z transmisjami. Według użytkowników wysyłających skargi do UOKiK Viaplay odrzuca reklamacje lub proponuje w formie rekompensaty 25% rabatu na subskrypcję na kolejny okres.

Spółka, która w swoich przekazach twierdzi, że posiada „wysoką jakość streamingu” i „zapewnia najlepsze wrażenia” musi dysponować infrastrukturą, która sprosta popularności oferowanych treści […] Powtarzające się problemy z transmisjami mogą zniechęcać konsumentów do dalszego korzystania z serwisu streamingowego, proponowanie im więc, w ramach rekompensaty, zniżki na dalszy abonament, może być nieadekwatne do sytuacji – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. Postępowanie wobec Viaplay może skutkować postawieniem zarzutów i karą w wysokości do 10% obrotu.

UOKiK otrzymywał również skargi od użytkowników platform Polsat Box Go i Canal+ Online. W przypadku pierwszej platformy chodzi o transmisję meczu Bayern-Barcelona z 13 września 2022 roku i komunikat serwer napotkał niespodziewane problemy. Jeśli chodzi o Canal+ Online, problemy dotyczyły udostępnianych na żywo meczów angielskiej Premier League, hiszpańskiej La Ligi i europejskiej Ligi Mistrzów. UOKiK zażądał wyjaśnień od Cyfrowego Polsatu i Canal+.

źródło: UOKiK, zdjęcie główne: Michael Dziedzic/Unsplash, Viaplay

Motyw