Call of Duty strzela sobie w stopę nowym zwiastunem Modern Warfare II… Do gry zmierza Messi, Neymar i Pogba

4 minuty czytania
Komentarze

W momencie gdy wszystkim wydawało się, że Activision w końcu postawi serię Call of Duty z powrotem na nogi, kij w szprychy producentowi włożył nie kto inny jak… Activision! Do premiery Modern Warfare II pozostało już zaledwie kilkanaście dni, a do sieci trafił właśnie nowy zwiastun gry, który jest ochoczo wyśmiewany przez graczy.

Czy Call of Duty: Modern Warfare II zaprzepaści swoją szansę?

Czy Call of Duty: Modern Warfare II zaprzepaści swoją szansę?

Tajemnicą poliszynela jest słaba kondycja serii Call of Duty. Activision po wydaniu tak tragicznych tytułów jak Warzone czy Vanguard zdecydowało się na rozpoczęcie procesu pod nazwą „reanimacja cyklu”. Pierwszym z kroków poczynionych przez producenta było zapewnienie, że zasłużona franczyza już wkrótce wejdzie w „nową erę”. Po dosyć chudych latach produkcjami, które w założeniu mają naprawić reputację serii, są Modern Warfare II oraz Warzone 2.0.

Kilka dobrych miesięcy temu Activision rozpoczęło promocję pierwszej z wymienionych gier, a po dosyć niedługim czasie do wszelakich spotów dołączono także drugi tytuł. Modern Warfare II, które stanowi sequel produkcji z 2019 roku, swoją premierę zaliczy już 28 października. Zgodnie z zapowiedziami twórców nadchodząca strzelanka ma być skierowana zarówno do fanów jednoosobowych kampanii jak i trybów gry wieloosobowych. Aby dodatkowo zwiększyć atrakcyjność tytułu, Activision do fabuły Modern Warfare II wplotło znanych i lubianych bohaterów z Task Force 141 (John „Soap” MacTavish czy John Price).

Jeszcze kilka tygodni temu wydawało się, że nowy wpis w serii Call of Duty faktycznie może wprowadzić ją w mityczną „nową erę”. W tym miejscu pojawia się jednak Activision z lawiną swoich wspaniałych pomysłów… Przede wszystkim kontrowersje wzbudził fakt wprowadzenia do systemu zabezpieczeń gry opcji SMS Protect, która wyklucza z wirtualnej zabawy graczy, którzy posiadają numer telefonu „na kartę”. Okazuje się jednak, że jest to dopiero początek dziwnych poczynań Activision.

Squad Up… takiej promocji Modern Warfare II nie potrzebował nikt

Squad Up... takiej promocji Modern Warfare II nie potrzebował nikt

W niedzielę do sieci trafił nowy spot promujący Modern Warfare II. Problem polega na tym, że materiał zdecydowanie odstraszył potencjalnych klientów, aniżeli zachęcił ich do rozgrywki. W niespełna 90-sekundowym filmie możemy zobaczyć oraz usłyszeć amerykańskie gwiazdy sceny muzycznej z Nicki Minaj, Lil Baby, Lando Norrisem i Petem Davidsonem na czele. Muzycy w rytmie popularnej piosenki wojskowej zapraszają do gry w najnowsze Call of Duty. Cały klip możecie zobaczyć poniżej.

Niestety dla Activision reakcje internautów na udostępniony w niedzielę materiał, są bezlitosne. Film zdobył już 64 tysiące negatywnych ocen przy zaledwie 37 tysiącach pozytywnych reakcji. Nie inaczej jest w komentarzach, gdzie gracze prześcigają się w tym, kto wbije Modern Warfare II lepszą „szpileczkę”. Jednym z faworytów tego starcia jest wpis: „to najlepsze how do you do, fellow kids w historii serii Call of Duty.

Co ciekawe na omawianym właśnie spocie możemy zobaczyć także Bukayo Sakę, czyli piłkarza, który na co dzień reprezentuje barwy Arsenalu. W tym miejscu w bardzo dziwny sposób Activision kieruje nas świata futbolu, z którym na pierwszy rzut oka nie ma nic wspólnego. Jak się okazuje „na pierwszy rzut oka” w tym przypadku to bardzo dobre stwierdzenie…

Messi, Neymar i Pogba w… Call of Duty?

Messi, Neymar i Pogba w... Call of Duty?

Nie od dziś wiemy, że seria Call of Duty nie zamyka się na tak zwane crossovery. W cyklu pojawiali się już bohaterowie znani nam z takich kultowych franczyz jak Terminator, Szklana pułapka czy Rambo. Dodatkowo w Warzone swego czasu mogliśmy zobaczyć także postać Snoop Dogga, więc w teorii nic nie powinno nas już zdziwić. No, chyba że mówimy o wprowadzeniu do świata Call of Duty… piłkarzy!

Zgodnie z raportem autorstwa Toma Hendersona, czyli bardzo dobrze poinformowanego dziennikarza, Activision planuje stworzyć specjalne wydarzenie w Modern Warfare II, które będzie nawiązywać do piłki nożnej. Przeciek listy operatorów upublicznił na Twitterze TheGhostOfHope. Wśród piłkarzy, których awatary mają pojawić się w serii Call of Duty, znajdują się: Lionel Messi, Paul Pogba oraz Neymar.

Pliki gry zatytułowane nazwiskami wyżej wymienionych piłkarzy miały już trafić do kodu Modern Warfare II. Bardzo możliwe, że Activision planuje nawiązać do zbliżających się Mistrzostw Świata w piłce nożnej. W końcu zarówno Argentyna, Francja jak i Brazylia, czyli państwa, które reprezentują Messi, Pogba i Neymar zakwalifikowały się do imprezy. W tym miejscu warto przypomnieć, że mundial w Katarze rozpocznie się 20 listopada.

Naturalnie całą trójkę gracze widzą także w Warzone 2.0, które zadebiutuje 16 listopada, czyli zaledwie cztery dni przed oficjalnym startem Mistrzostw Świata. Niemniej niezależnie od ostatecznej formy, w której piłkarze pojawią się w serii Call of Duty tego typu informację zdecydowanie można przyrównać do absurdu, którym jest niedzielny spot reklamowy Modern Warfare II.

Źródło: Activision & Tom Henderson

Motyw