Reklamy na Disney+ i wyższa cena to fakt i kwestia czasu, a liczba subskrybentów i tak w górę

2 minuty czytania
Komentarze

Reklamy na Disney+ pojawią się jeszcze w tym roku, choć obecnie tylko dla osób korzystających z serwisu w Stanach Zjednoczonych. Razem z nimi tamtejszych subskrybentów czeka niemiła niespodzianka, ponieważ cena za dostęp do platformy pójdzie w górę. Jeżeli będą chcieli płacić tyle samo, co do tej pory, będą musieli oglądać także reklamy. Czy coś takiego przyjdzie również do Polski?

Reklamy na Disney+ w nowym pakiecie i wyższa cena subskrypcji

To, że na platformie Disney+ ma pojawić się pakiet zawierający reklamy, nie jest niczym nowym. Platforma przymierzała się do takiego ruchu już od dłuższego czasu, a teraz otrzymaliśmy potwierdzenie, że nowa wersja pakietu zadebiutuje 8 grudnia 2022 roku w USA. Obecnie mówi się tylko o rynku amerykańskim, więc póki co w Polsce jesteśmy „bezpieczni”. Trudno oceniać, czy na nowym dla siebie rynku Disney także zechce wprowadzić pakiet z reklamami, ale jeżeli to się stanie, to najwcześniej w przyszłym roku. Teoretycznie pakiet z reklamami na Disney+ nie powinien być bardzo inwazyjny. Reklam ma być mniej, niż 4 minut na godzinę, a te nie będą pojawiać się w ogóle na profilach dla dzieci. Niewielkie to pocieszenie, ponieważ cena za dostęp do usługi idzie w górę.

Obecnie w USA za miesięczny dostęp należy zapłacić 7,99 dolarów (około 36 złotych), ale ta cena wzrośnie do 10,99 dolarów (około 50 złotych). Droższy pakiet ma nazywać się Disney+ Premium. Wzrosnąć mają także ceny za abonament na 12 miesięcy (z 79,99 dolarów do aż 109,99 dolarów), a wersji z reklamami nie będzie można wykupić w opcji na rok, a jedynie tej miesięcznej. Od 8 grudnia w USA najtańszy pakiet Disney+ ma więc kosztować 7,99 dolarów i to ten będzie właśnie zawierał reklamy. Podwyższa szykuje się także dla pakietów Hulu oraz ESPN+ i wyniesie od 1 do nawet 3 dolarów za miesiąc.

Liczba subskrypcji Disney+ w górę

W ciągu ostatnich miesięcy liczba subskrybentów usługi Disney+ zwiększyła się o 14,4 milionów, a łącznie platforma może pochwalić się wynikiem na poziomie 152,1 milionów klientów. To wyniki wejścia na nowe rynki, a w tym i do Polski, gdzie Disney+ zyskał ogromną popularność. Sumując wszystkie usługi streamingowe Disney+ (Hulu, ESPN+), liczba subskrybentów ma wynosić 221,1 miliona, co jest wynikiem lepszym, niż Netflixa (220,7 mln).

Źródło: Veriety / Wirtualne Media

Motyw