czym jest rap spotify

„Czym jest rap?” – Spotify rozpoczyna swoją największą kampanię w Polsce

2 minuty czytania
Komentarze

Spotify poinformowało, że rozpoczyna swoją największą kampanię w Polsce – jej nazwa to Czym jest rap?. Administracja popularnej platformy streamingowej podkreśla, że to obecnie najbardziej wpływowe brzmienie w naszym kraju. W ciągu ostatnich pięciu lat popularność hip-hopu na Spotify wzrosła o ponad 100%.

„Czym jest rap?” – największa kampania Spotify w Polsce

W 2017 roku rap stanowił 11% całej dostępnej muzyki na Spotify. Rok później nastąpił wzrost aż o 39%. Magazyn Rolling Stone ogłosił wtedy, że w 2017 roku rap zdominował wszystkie inne gatunki pod względem sprzedaży i liczby odsłuchań na platformach streamingowych.

Wśród słuchaczy rapu na Spotify w Polsce dominują mężczyźni (68%). Ten gatunek muzyki jest najpopularniejszy na Mazowszu, Śląsku i w Małopolsce. Najmniej słuchaczy ma natomiast w województwie opolskim. Najchętniej słuchanym rapowym kawałkiem ostatnich pięciu lat był Język ciała Tymka i Big Scythe. Najpopularniejsi raperzy ostatnich pięciu lat w Polsce to Taco Hemingway, Quebonafide, Bedoes, Lanek, Tymek, White 2115, Żabson, Mata, Young Igi oraz duet PRO8L3M.

Popularna platforma streamingowa zaprosiła do współpracy 13 polskich raperów, aby opowiedzieli, czym jest muzyka, którą tworzą. Jako Spotify chcemy wraz z artystami odpowiedzieć na pytanie “Czym jest rap?” – usłyszeć wiele opinii, pokazać, jak bogaty jest to gatunek, a przede wszystkim cieszyć się rapem we wszystkich jego brzmieniach – tłumaczy Mateusz Smółka, Spotify Music Team Lead w Polsce i Europie Wschodniej.

Czytaj także: New Music Friday Polska – zobacz 75 nowych utworów od Spotify

Spotify postanowiło również zmienić nazwę swojej kultowej playlisty Generacja Hip-Hop na Rap Generacja. To najczęściej słuchana playlista w Polsce, polubiło ją 248 tysięcy użytkowników. Spotify uruchomiło też dodatkowe 7 playlist mających pokazać różnorodność gatunku. Zawierają one np. popularne utwory z danego roku.

źródło: informacja prasowa zdjęcie główne: YouTube/Spotify

Motyw