Strona internetowa dziennika „Fakt” zamknęła wybrane treści za paywallem. Miesięczna subskrypcja umożliwia m.in. dostęp do wydań w formacie pdf oraz do archiwalnych tekstów na Fakt24.pl.

Ile kosztuje dostęp do strony internetowej dziennika „Fakt”?

Ringier Axel Springer Polska, wydawca dziennika „Fakt”, bez zapowiedzi wprowadził opłaty za dostęp do treści w serwisie Fakt24.pl. Jako pierwsi o zmianach dowiedzieli się użytkownicy serwisu, którzy pod wybranymi tekstami (oznaczonymi czerwonym plusem) znaleźli komunikat: „Zostało jeszcze 91% artykułu. Kup subskrypcję FAKT lub zaloguj się, jeśli ją posiadasz”. Pierwszy miesiąc subskrypcji dla nowych klientów kosztuje złotówkę. Po tym okresie co miesiąc z karty będzie pobierane 14,90 zł. Dla internautów, którzy nie wykupią subskrypcji, nadal bezpłatnie będzie dostępna część artykułów.

Subskrypcja cyfrowa dziennika „Fakt” – pełna strona internetowa i wydania w pdf

W ramach subskrypcji każdy użytkownik otrzymuje: 

  • nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu Fakt24.pl,
  • aktualne wydania dziennika „Fakt” w wersji pdf,
  • dostęp do treści z magazynów: „Żyj Lepiej”, „Dobre Chwile”, „Fakt za miastem” oraz „Fakt Historia”,
  • archiwum artykułów (w specjalnej sekcji można znaleźć teksty od 2012 roku),
  • powiadomienia o istotnych wydarzeniach i nowościach,
  • możliwość przeglądania zawartości serwisu poprzez stronę internetową lub aplikację mobilną. 

Subskrypcja cyfrowa dziennika „Fakt” – jak ją wykupić?

Do wykupienia dostępu do treści schowanych za paywallem potrzebne jest konto. Można też zalogować się za pomocą Onet Poczty lub usługi O!Konto. Cały proces wykupienia subskrypcji jest prosty i intuicyjny. Do zakupu potrzebne jest podanie numeru i danych karty debetowej lub kredytowej. Za pierwszy miesiąc nasze konto zostanie obciążone kwotą 1 zł. Po wpisaniu danych i zaakceptowaniu transakcji na koncie bankowym przechodzimy do skrzynki pocztowej, której adres podaliśmy przy rejestracji. Tam potwierdzamy subskrypcję i  po wpisaniu adresu Fakt.pl lub Fakt24.pl mamy już pełny dostęp do usługi. Z treści serwisu możemy korzystać na komputerach i urządzeniach mobilnych za pośrednictwem aplikacji, ale też przeglądarek internetowych.

Subskrypcja cyfrowa Fakt24.pl – czy to się opłaca?

Co zmieniło się dla użytkowników po wprowadzeniu paywalla? Bez wykupienia subskrypcji nie możemy przeczytać tekstów, które ukazały się w wydaniu papierowym „Faktu”. Dziennik w kiosku kosztuje od poniedziałku do środy 2,30 zł, a od czwartku do soboty 2,60 zł. W sierpniu za wszystkie wydania „Faktu” kupione w kiosku musielibyśmy zapłacić 63,70 zł. Cena miesięcznych e-wydań dziennika to koszt ok. 45 zł. Subskrypcja cyfrowa pozwala więc sporo zaoszczędzić wiernym czytelnikom. Wprowadzenie paywalla nie sprawiło, że z serwisu zniknęły reklamy. 

Jakie treści oferuje serwis Fakt24.pl?

Dziennik „Fakt” to tabloid, więc w wydaniu papierowym i internetowym można znaleźć przede wszystkim sensacyjne doniesienia, historie kryminalne oraz plotki z życia gwiazd. „Fakt” posiada swój dział sportowy, który jednak ściśle współpracuje z „Przeglądem Sportowym”. Dlatego na stronach sportowych tabloidu można znaleźć treści z dziennika sportowego, ale podane w bardziej skondensowanej formie. Aplikacja mobilna FAKT24 nie powala jakością wykonania, ale artykuły prezentowane są w czytelnej formie. 

Zobacz też: Premiera nowego, 27-calowego iMaca. Jest drogo, ale lepiej

Subskrypcje cyfrowe gazet to szansa na przetrwanie tradycyjnej prasy

„The New York Times” ma już ponad 5 mln aktywnych subskrypcji cyfrowych (fot. Brian McGowan/Unsplash.com)

Treści za paywallem ukrywa coraz więcej tytułów prasowych na całym świecie. Liderem pod względem sprzedaży płatnych subskrypcji jest „The New York Times”. Nowojorski dziennik pod koniec marca miał ponad 5 mln aktywnych subskrypcji. W Polsce liderem pod tym względem jest „Gazeta Wyborcza”. W połowie kwietnia liczba aktywnych cyfrowych prenumerat tego dziennika przekroczyła 240 tys. Oprócz tego czytelnicy mogą też wykupić dostęp do cyfrowych treści m.in. „Polityki”, „Newsweeka”, „Tygodnika Powszechnego”, „Pulsu Biznesu” czy „Forbesa”. Ringier Axel Springer Polska przed laty zapowiadał wprowadzenie paywalla także dla treści „Przeglądu Sportowego”, ale dotąd wydawca nie  podjął takiej decyzji. Sprzedaż treści w formie cyfrowej jest nadzieją na przetrwanie tradycyjnej prasy. Wydawcy często podkreślają, że to tytuły wychodzące w papierze zapewniają wysoką jakość artykułów i to one w dużej mierze dostarczają treści i tematy dla portali oraz serwisów internetowych. 

Źródło: Fakt24.pl

    Google News
    Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
    Obserwuj

    Paweł Pązik