NVIDIA prezentuje jak tytuły z PC sprawdzają się na Project Shield

Michał Bogumirski-Gołdyn Android 2013-02-12

                   

Jedną z ciekawszych funkcji konsoli ProjectShield od NVIDII, jest to, że ma ona zapewnić obsługę gier z PC. Niedawno opublikowano pierwsze materiały pozwalające przyjrzeć się jak sprzęt radzi sobie w praktyce, a rezultat można uznać za zadowalający.

Podstawy dotyczące urządzenia zostały już przez nas opisane, dla przypomnienia: ProjectShield ma być przenośną konsolą do gier napędzaną przez Androida, zapewniającą obsługę gier z PC poprzez streaming gier na urządzenie. W praktyce, za pomocą usługi/urządzenia będzie można stworzyć coś na kształt prywatnego OnLive, a więc większość obliczeń obciąży domowy komputer, nie zaś konsolę.

NVIDIA przygotowała pokaz mocy konsoli na przykładach NFS: Most Wanted oraz Real Boxing. Oba filmy znajdują się w rozwinięciu newsa. Rozwiązanie będzie też dostępne dla smartfonów oraz tabletów napędzanych czwartą Tegrą NVIDII.

Moim zdaniem dostęp do gier przez chmurę obliczeniową ma kilka zalet, z czego najważniejszą wydaje się pokonanie bariery wymagań sprzętowych. Rozwiązania takie jak opisywany ProjectShield, czy wspominany OnLive mają przyszłość, bo rozszerzają możliwości słabszych urządzeń mobilnych, które dzięki oszczędności energii są w stanie dotrzymać nam kroku przez cały dzień, o korzystanie z dobrodziejstw maszyn o wiele większej wydajności. Jakie jest wasze zdanie?

NFS:MW

RB

 






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x