nowości w peopay

Nowości w PeoPay – nowe widżety, „stories” i inne funkcje w aplikacji banku Pekao

2 minuty czytania
Komentarze

Już w najbliższych dniach pierwsi użytkownicy aplikacji PeoPay skorzystają z nowości, które przygotowali jej twórcy. Bank Pekao mocno stawia na personalizację i wprowadza funkcje, które na pierwszy rzut oka mogą się kojarzyć z zupełnie innymi aplikacjami, niż te do zarządzania bankowością. Chodzi choćby o widżety i stories.

Nowości w PeoPay

fot. mat. prasowe

Użytkownicy PeoPay do tej pory mogli personalizować aplikację, m.in. wybierając produkty, które będą wyświetlane na pulpicie zaraz po zalogowaniu. Ostatnie analizy jednoznacznie wskazały, że kierunkiem, w którym powinniśmy podążać, jest personalizacja naszej aplikacji i ten wniosek znajduje swoje odzwierciedlenie w najnowszej wersji PeoPay – podkreśla Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych Banku Pekao S.A.

W najnowszej wersji aplikacji będą dostępne nowe widżety z szybkim podglądem i dostępem do funkcji. Użytkownik będzie mógł zapoznać się z maksymalnie 5 ostatnimi transakcjami bez wchodzenia w historię konta. Widżety pozwolą też zapoznać się z podsumowaniem swoich wydatków z ostatniego okresu. Co jeszcze będzie można zrobić z poziomu pulpitu aplikacji?

  • sprawdzić stan kont dzieci i ich wydatki (jeśli korzystają z PeoPay KIDS)
  • kupić bilety komunikacji miejskiej
  • złożyć wniosek, dyspozycję lub sprawdzić status swojej sprawy
fot. mat. prasowe

Pekao chce również jako pierwszy bank w Polsce udostępnić stories. Ma to być miejsce, w którym będą wyświetlane spersonalizowane oferty, informacje i porady na temat korzystania z aplikacji. Na tym nie koniec – są jeszcze uproszczenia nawigacyjne. Wszystkie produkty będzie można znaleźć w jednym miejscu (w dolnym menu nawigacyjnym). Sekcja Płatności oraz menu Więcej zostały odświeżone. Ma być bardziej atrakcyjnie wizualnie oraz lepiej pogrupowane.

Opisane nowości bank planuje wprowadzać na przestrzeni najbliższych dwóch miesięcy. Już na początku maja pierwsi użytkownicy PeoPay otrzymają dostęp do nowych funkcji. Nie wszyscy zobaczą jednak zmiany w tym samym czasie. Pierwszeństwo będą mieli posiadacze urządzeń z systemem iOS. Bank Pekao zapowiedział, że od teraz każda nowa wersja aplikacji po aktualizacji poprowadzi użytkownika i wytłumaczy mu, co zostało zmienione.

Czytaj także: Android 13 beta już jest – system wprowadza pewne udogodnienia

W 2021 roku użytkownicy PeoPay wykonali łącznie 260 mln transakcji na kwotę ponad 70 mld zł. Do aplikacji logowano się średnio 16 mln razy tygodniowo, co daje 30 logowań na sekundę.

źródło: informacja prasowa, zdjęcie główne: mat. prasowe

Motyw