nauczanie w trybie mieszanym

Nauczanie stacjonarne czy zdalne? Polacy są zwolennikami trzeciej drogi

2 minuty czytania
Komentarze

Ponad połowa ankietowanych Polaków uważa, że po zakończeniu pandemii powinno być stosowane nauczanie w trybie mieszanym. Chodzi o sytuację, w której zajęcia odbywają się na przemian zdalnie i stacjonarnie. Edukacja online ma niemałe zalety, ale posiada również słabe strony.

Nauczanie w trybie mieszanym najlepszym rozwiązaniem?

Polska platforma do webinarów Clickmeeting przygotowała raport State of Online Events 2021. Wynika z niego, że niemal 56% ankietowanych osób za najlepsze po zakończeniu pandemii uważa nauczanie w trybie mieszanym. Prawie 18% badanych uważa, że tryb zdalny powinien pozostać z nami na dłużej, a ponad 24% respondentów stanowią osoby całkowicie przeciwne dalszej edukacji przez internet.

W 2020 roku nauka zdalna zdominowała polskie szkoły i uczelnie. W 2021 popularny stał się model mieszany. Zajęcia raz odbywały się w salach, a raz online. Zależało to od rozwoju pandemii. Niektóre placówki decydowały, że grupy zajęciowe będą na przemian chodzić na zajęcia przez tydzień, a kolejny tydzień spędzą w domu. W ten sposób starano się ograniczyć liczbę osób przebywających w jednym czasie w budynku. Zaległości uczniów w nauce oraz jego negatywny wpływ na budowanie
relacji z rówieśnikami to wady zdalnego nauczania dostrzegane przez blisko 2/3 ankietowanych Polaków
. Ponad połowa respondentów wskazała na przejmowanie przez rodziców zadań nauczycieli. Prawie 1/3 badanych zwróciła uwagę na zwiększenie liczby zadań domowych.

Czytaj także: Karcher z zarzutami od UOKiK — chodzi o narzucanie cen urządzeń dystrybutorom

Z przeprowadzonego przez ClickMeeting badania „Jak oceniamy naukę zdalną po roku pandemii” wynika, że w roku 2021 mieszany tryb nauczania popierało go o 13 proc. ankietowanych więcej, niż rok wcześniej, kiedy to niespodziewanie stało się ono częścią nowej rzeczywistości. E-learning przestał być działaniem wyłącznie awaryjnym, co daje ogrom możliwości – mówi Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca i członkini zarządu ClickMeeting. Jak dodaje, 41% wydarzeń na platformie ClickMeeting było związanych z edukacją.

źródło: informacja prasowa

Motyw