Google usunięcie zdjęć dzieci

Google pozwoli dzieciom poprosić o usunięcie zdjęć z ich wizerunkiem

2 minuty czytania
Komentarze

Google zapowiedziało zmiany, które mają pomóc chronić prywatność i bezpieczeństwo dzieci i nastolatków — chodzi m.in. o usunięcie zdjęć z wizerunkiem niepełnoletnich osób z Google Grafika na ich prośbę. Na tym jednak nie koniec, ponieważ gigant z Mountain View chce również zmienić funkcjonowanie m.in. YouTube’a w trosce o najmłodszych.

Usunięcie zdjęć dzieci i nastolatków z Google Grafika na ich prośbę? Będzie to możliwe

Google usunięcie zdjęć dzieci

Google stoi na stanowisku, że dzieci są szczególnie narażone na problemy z kontrolowaniem swojego wizerunku w sieci. Stąd też pomysł zmian w funkcjonowaniu wyszukiwarki obrazów od amerykańskiej firmy. W najbliższych tygodniach wprowadzimy nowe zasady, dzięki którym każda osoba poniżej 18. roku życia, jej rodzic lub opiekun będzie mogła poprosić o usunięcie swoich zdjęć z wyników wyszukiwania grafiki Google — zapowiada Mindy Brooks, General Manager, Kids&Families w Google. Gigant z Mouintain View zaznacza, że oczywiście usunięcie obrazu z wyszukiwarki nie oznacza jego zniknięcia z sieci. Amerykańska firma uważa jednak, że zapowiedziana zmiana da młodym ludziom większą kontrolę nad ich wizerunkiem w internecie.

Google zapowiedziało również m.in., że:

  • Domyślne ustawienia przesyłania wideo na YouTube w przypadku osób w wieku 13-17 lat będą najbardziej prywatną opcją,
  • Funkcja SafeSearch, która obecnie jest domyślnie włączona dla osób poniżej 13. roku życia, będzie również standardowo aktywowana u użytkowników poniżej 18. roku życia,
  • Historia lokalizacji będzie wyłączona bez możliwości jej włączenia dla osób do 18. roku życia,
  • W szkołach podstawowych i średnich technologia SafeSearch będzie domyślnie włączona, natomiast tryb gościa i tryb incognito — wyłączone.

Czytaj także: Xiaomi CyberDog – takiej nowości od firmy nikt się nie spodziewał

Niektóre z powyższych zmian Google chce wprowadzić już w nadchodzących miesiącach. Firma planuje również rozwijać swoje zabezpieczenia, aby nastolatki nie oglądały reklam, które są kontrowersyjne lub mają się wyświetlić na podstawie wieku, płci i zainteresowań.

źródło: Google Polska

Motyw