Nie da się ukryć, że Instagram to był jeden z najlepszych zakupów w historii branży technologicznej. Facebook, wydając 1 miliard dolarów w 2012 roku, zrobił świetny interes, który niewątpliwie szybko się zwrócił. W końcu dzisiaj ten portal wyceniany jest na ponad 100 miliardów dolarów, będąc najpopularniejszym serwisem w swojej kategorii. To z jednej strony świetna wiadomość, ale z drugiej dosyć irytująca, bo traci na tym sam Facebook. Niemniej w rodzinie nic nie zginie i w drodze są nowe reklamy.

Facebook zaczyna ekspansję na Instagramie — na szczęście można wyłączyć nowe reklamy

Facebook Instagram

Instagram aktualnie rozpoczął testy nowych form reklam, które pojawiają się na stronie głównej w formie banera. Ma on nam przypominać, że serwis należy do Facebooka i oferuje wiele interesujących funkcji, których nie znajdziemy właśnie na Instagramie. Co ważne, ta forma promocji ma się pojawiać wyłącznie u użytkowników, którzy powiązali swoje konta. Tylko co to za funkcjonalności, o których jest mowa? Między innymi sam market, który prężnie rozwija się na Facebooku, podobnie jak ogłoszenia o pracę i zbiór wiadomości ze świata. Aktualnie testy tego rozwiązania są prowadzone na małej grupie odbiorców, ale z pewnością to dopiero początek. Z czasem coraz więcej użytkowników będzie widzieć stosowny baner. Niemniej na tę chwilę można go raz na dobre wyłączyć. O ile tego Instagram też nie zmieni…

Zobacz też: WhatsApp nareszcie będzie oferował wsparcie dla wielu urządzeń bez żadnych haczyków.

Nieoficjalnie mówi się, że Instagram musi pomóc Facebookowi tracić użytkowników. Przy tym sam Mark Zucberkberg ma być na swój sposób zazdrosny sukcesem portalu, który został wykupiony w 2012 roku. W końcu jak tak dalej pójdzie, to Instagram na swój sposób wchłonie Facebooka.

Źródło: Phone Arena

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Łukasz Pająk

Wieczny student informatyki, ale już magister inżynier, niedoszły żołnierz, pasjonat mobilnych technologii, motoryzacji i broni, jeden z nielicznych fanów polskiej koszykówki.