Google poinformowało, że na YouTube pojawią się reklamy audio. Obecnie działają one jedynie w wersji beta. Korporacja zachęca jednak reklamodawców do zainteresowania się tym formatem i wymienia korzyści, jakie może im przynieść to rozwiązanie. Charakterystyka reklam audio jest bardzo prosta – to nieruchomy obraz (lub bardzo prosta animacja) wraz z dźwiękiem.

Reklamy audio na YouTube – jak to ma funkcjonować?

Czy YouTube służy nam jedynie do oglądania filmów? Oczywiście nie. Na platformie znajduje się całe mnóstwo materiałów, które nie wymagają od nas patrzenia się w ekran. Są przecież podcasty, vlogi (nie każdy czuje potrzebę ciągłego obserwowania na ich autorów), a także ogromna baza utworów muzycznych. Google dostrzegło w tym potencjał reklamowy i przekonuje reklamodawców, że warto się zainteresować nową formą promowania swoich treści.

W reklamie audio, jak nietrudno się domyślić, nacisk na przekazanie treści ma spoczywać na dźwięku. Google przekonuje, że z badań wynika, iż taka forma promocji określonych treści przynosi dobre efekty. Korporacja poinformowała także, że może umożliwić reklamodawcom dotarcie do sprecyzowanej grupy, np. odbiorców konkretnego gatunku muzycznego. Maksymalna długość jednej reklamy może wynosić 30 sekund.

Czytaj także: Czy BLIK pojawi się w aplikacjach do płatności takich jak Revolut i SkyCash?

Google we wpisie na swoim blogu udzieliło potencjalnym zainteresowanym nowym formatem kilku wskazówek dotyczących tego, czym reklama audio powinna się charakteryzować. Czy możemy się spodziewać jeszcze większej ilości treści reklamowych przed teledyskami oraz podcastami? To zależy od tego, jak duża grupa reklamodawców na YouTube dotychczas nie chciała w niektórych przypadkach zamieszczać reklam wideo, obawiając się, że nie zostaną one dostrzeżone przez użytkowników słuchających treści w tle. Możliwe też, że reklamy audio będą znacznie tańsze i to spowoduje, że reklamodawcy się nimi zainteresują.

źródło: Google, wirtualnemedia.pl, własne

Mateusz Nowak

Student dziennikarstwa i komunikacji społecznej, interesują go nowe technologie, a także kwestie społeczne i polityczne. W wolnym czasie czyta, słucha muzyki (głównie hip-hop) lub ćwiczy na siłowni.